Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Babykwarteltje wordt gepikt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Babykwarteltje wordt gepikt

Hallo allemaal,

Sinds iets minder dan drie weken hebben we kleine Chinese dwergkwartels. Een ervan groeit wat langzamer en is veel kleiner dan de andere vier. Nu wil de moeder niet meer dat het kwarteltje de hele tijd onder haar veren kruipt en pikt ze hem. Ik heb het kuikentje meteen uit de kooi gehaald en het zit nu in een doos. Hoe warm moet het in de doos zijn? Heeft hij nog steeds 37 graden nodig?

Groeten,
    Komkommer
    Fuufie!
    Ik zit kropvol

Is er niemand die ooit cdk-kuikens van 2 a 3 weken onder een lamp heeft gehad? Ik wil graag weten hoe warm het moet zijn, ik wil niet dat mijn kuikentje het vannacht te warm of te koud heeft.
    Fuufie!
    Ik zit kropvol

Opmerking

Ik denk dat kamertemperatuut goed is? Een graad of 23 misschien dag en nacht?
      Als ze 3 weken oud zijn hebben ze toch al wat veertjes?
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

De oudere kwartelkuikens redden het waarschijnlijk wel, maar deze achterblijver zocht nog steeds de warmte op bij de hen, voordat ik hem vanmiddag bij de hen heb weggehaald. Hij heeft wel wat veertjes, maar die zijn pas net doorgekomen. We hebben hem nu in een kleiner kooitje gezet, samen met het meest zelfstandige kuiken (voor het leren wat eetbaar is, voor warmte en tegen eenzaamheid). Er staat ook een warmtelamp die op 1 helft van het hokje schijnt (nu 30 graden).

Ze krijgen gemalen universeelvoer, eikrachtvoer en tropenzaad. Daarnaast sivo start waarvan ze alleen de wormen eten. Ze hebben ook gezeefd grit tot hun beschikking.

Is er nog iets extra wat we kunnen doen om de kans op overleven van de kuikens te vergroten (is de 30 graden goed)?
        Fuufie!
        Ik zit kropvol

Opmerking

kuikenmeel voor kippen is heel geschikt. Het is goed dat hij al bij de andere kwartels zit dan kan hij daar wat warmte van krijgen als hij erbij kruipt.
          Een kwartel moet niet leren wat hij mag eten, die weten dat direct, ze zijn vanaf de geboorte direct zelfstandig, buiten dat ze warmte nodig hebben natuurlijk
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Het kleine kuikentje heeft vannacht onder de warmtelamp tegen het grote kuikentje aan geslapen en vanochtend begonnen ze meteen te eten toen ik hun voerbakje neerzette
            De grote roept wel

Op het kuikenmeel wat ze hier bij de dierenwinkel hebben staat expliciet genoemd dat het alleen voor kippenkuikens gebruikt mag worden... niet gekocht dus. Vandaar de Sivo start en die eten ze allemaal (tenminste... ze halen de lekkere wormpjes er vooral uit).
            Ik lees altijd overal dat de kuikens van de moeder leren wat ze mogen eten. Dat gebeurde ook: de moeder nam iets in haar snavel en bood het aan de kuikens aan, die pakten het dan uit haar snavel
            Nu kunnen ze zelf eten.
            Fuufie!
            Ik zit kropvol

Opmerking

Gewoon tropen zaad en tropen eivoer ,onkruidzaad en enkele doorgeknipte meelwormen is ook goed.
              Er is helemaal geen sivo start of kuikenmeel nodig.

Opmerking

Tropeneivoer? Is dat een speciaal soort eivoer? Ik geef ze altijd hetzelfde eivoer als ik aan mijn kanaries geef (zit in een redelijk grote doos, met hennepzaad en negerzaad erdoorheen).
                Fuufie!
                Ik zit kropvol

Opmerking

Tropen/exoten eivoer is anders dan eivoer voor kanaries.

Dit bevat een hoger eiwit gehalte wat noodzakelijk is voor een snelle groei van de kuikens.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Meteen maar kopen vandaag! Bedankt!
                    Fuufie!
                    Ik zit kropvol

Opmerking

Graag gedaan, succes met het kleintje

Ps. exoten eivoer is meestal al fijnkorrelig, maar je kan het eventueel ook nog even malen in een oude koffie molen.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik denk dat het voer wat je ze nu geeft ook goed is, maar ik denk niet dat kuikenzaad niet kan voor kwarteltjes.

Opmerking

Working...
                        X