Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese Dwergkwartels kaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Die van jou is nog uit zichzelf dood gegaan. Ik heb de mijne een handje moeten helpen.

maar ja, toch wel sneu om zo je vogeltje te vinden. Aan de andere kant; was je even eerder geweest, had je hem misschien toch niet kunnen redden en moest je hem alsnog uit zijn lijden verlossen.

Tja... dieren brengen altijd zorg met zich mee.

ik had een zebravinkje met snavelmijt. Makkelijk te behandelen; afkrabben en flink vaseline erop doen... maar de praktijk was toch even moeilijker, want dat beest zit niet stil en dus heb ik een klein wondje veroorzaakt. niets ernstigs hoor, maar toch... brrr.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Hoi,

@ Ele, ja ik was dit jaar wat laat terug met varen, afgelopen vrijdag heb ik pas een zooi kanaries alsmede 11 hier geboren Turquoisines en een familie kwartels weggebracht.
      Ik ben mijn web-pagina van mijn nieuwe vogelbestand nog aan het updaten, veel verschil is er niet, ik ga verder met kanariepoppen die hier geboren zijn met twee nieuwe mannen. Er is een tweede paar bourkes bijgekomen en ik heb mijn Japanse meeuwen omgeruild, ik had vier mannen, nu twee koppels....hoop ik....zeggen ze.

Even voor de duidelijkheid, die haan waar ik het over had was nooit kaal, hij had iets van die gekke kanaries waarvan alle veren alle kanten opstaan, ben de naam van die postuurkanarie vergeten. Ik had deze keer wel een kwartel hen nodig en de enige die mijn leverancier had was er 1 zoals beschreven in dit topic, kale kont, ik kreeg haar gratis mee dus ik heb het maar gedaan, ik denk wel dat het goed gaat komen.

Groet Dree

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dree
        Hoi,
        Even voor de duidelijkheid, die haan waar ik het over had was nooit kaal, hij had iets van die gekke kanaries waarvan alle veren alle kanten opstaan, ben de naam van die postuurkanarie vergeten. Groet Dree

Frisee. heb er toevallig laatst over gelezen. Niet mijn ding.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Owja juist Frisee, ook niet mijn favo kanarie, ik raak er van in de war

Dree

Opmerking

Ik lust dan wel weer frisee sla.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

hennen willen elkaar ook wel eens pluken heb er zelf ook wel eens last van over een paar week zijn de veren weer terug

Opmerking

Ik heb ooit een tip gelezen als ze dat doen, maar denk wel dat je ermee moet oppassen ivm opvliegen als ze schrikken..... maar als je erbij zit en je ziet dat de ene madam de andere plukt.... even psssst met de plantenspuit.

dan schijnen ze dat al snel niet meer te doen.

maarja, ik heb niet zo heel goede ervaringen met schrikkende kwartels die opspringen, dus ik ben er zelf maar voorzichtig mee.
                Mijn kwartels doen het ook niet, dus dat scheelt alweer.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

waarom ze het doen is mij een raadsel ik heb ongeveer 50 hennen en er zijn 2a3 die het doe maar waarom? maar ze schriken bij mij niet snel omdat ik ze voor een groot deel met de hand heb groot gebracht. zijn ze aardig tam moet soms zelfs kijken waar ik loop anders sta ik er boven op. niet dat dat ooit gbeurd is hoor

Opmerking

wild guess!

waarom ze het doen is mij een raadsel ik heb ongeveer 50 hennen en er zijn 2a3 die het doe maar waarom?
                    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Het heeft weinig zin om je op te winden hoor.

Ik heb zelf ook 4 hennen, geen haan. Gaat prima.

Waarom geen andere soort ? Omdat die allemaal te groot zijn en men deze soort gewoon leuk vindt.

Waarom niet 1 haan en 1 hen? omdat de haan mij elke ochtend om kwart over 6 uit bed kukelde. En niet even kukeleku hoor, maar 36x achter elkaar keihard PIEUW! PIEUW! PIEUW! PIEUW!

Daarbij zit niet iedereen te wachten op kuikens. Dus dan maar alleen hennen bij elkaar en als je genoeg plek hebt kan je naar mijn idee gerust 50 hennen bij elkaar zetten hoor.
                      Heeft niets met monogamie te maken, want er komt geen haan aan te pas.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Dat laatste was ook de reden waarom ik geen haan meer mocht van m'n ouders. Zij slapen aan de kant van de voliere, en werden szomers helemaal gek van dat gepieuw, en een snurkend geluid dat het haantje maakte.

Ik mocht 2 kwarteltjes, voorwaarde: GEEN haan. Ik hier gevraagd of dat kon, antwoord: GEEN probleem. Ook het verhaal van Troetelduifje onderstreept dat. Maar ik had hier nog een paar foto's beloofd, ik ga het nu nog eens proberen, maar het valt niet mee, want het moet door het gaas heen, en ik heb maar een simpele camera, maar ik ga m'n best doen!

Opmerking

Opmerking

'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                              De man was weer de verstoorder van de vrede.
                              Ik vond je je door je antwoorden overkomen als een zeer wijze vrouw Troetelduifje, maar dit boort alles weer metersdiep de grond in..

Opmerking

Even weer serieus, ik kan helaas vanavond niet de foto's hier zetten, het krijg geen duidelijke foto's. Ik moet de acrylglasplaten vd week weer is goed schoonmaken, ze zijn een beetje troebel.
                                Ook moeten er wat van die platen vervangen worden, en komt er onderaan een randje tegen vuiluitstoot. Als dat klaar is komen de foto's, dus wat later in deze week. Grts, Harm

Opmerking

Working...
                                X