Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartels vs meelwormen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kwartels vs meelwormen

Nu heb ik hier op het forum al enkele keren opgemerkt dat jullie meelwormen aan kwartels geven. Ik heb chinese dwergkwartels en in de dierenwinkel zegden ze mij dat het niet zo goed is om daar meelwormen aan te geven omdat ze die in een keer door kunnen slikken en dan kan de krop beschadigd worden door die meelwormen.
    Ik geef ze buffalowormen. Of kan ik ze dan toch meelwormen geven?
    Grts, Ilse

Je kunt ze gerust meelwormen geven.
    Alleen als je kwartel kuikens hebt is het beter om de meelwormen te doden door de kop er af te knippen of te pletten ,want de maagsappen van de kleine kuikens kunnen wel eens niet sterk genoeg zijn om de worm snel genoeg te doden ,en dan kan de worm in het kwartel lichaam schade toe brengen.
    Maar dat zelfde verhaal kan ook voor de buffalo's gelden ,want de kwartels slikken de wormen geheel ,en levend in.

Er zijn ook diepvries meelwormen en buffalo's te koop ,,en die vinden ze bij mij net zo lekker.

Opmerking

Hier eten ze zowel buffalo's als pinkies uit de diepvries en die worden goed gegeten!
      Groetjes Karin

Opmerking

Die dierenwinkel verdient vast meer aan buffalo's dan aan meelwormen, da's echt een onzinadvies.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Alweer advies dat niet klopt. Ik ga in die winkel echt niks meer kopen. Ik val hier van de ene verbazing in de andere.
          Heb zelf meelwormen gekweekt en ik maar denken dat ik ze enkel aan mijn parkietjes mocht geven. Mogen kanaries ook levende meelwormen eten want ook hier heeft men mij verteld dat die beter buffalos kunnen eten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
            Heb zelf meelwormen gekweekt
            Hoe kun je die kweken? Of is dat geheim...
            ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door she666
              Hoe kun je die kweken? Of is dat geheim...
              Is best wel makkelijk, je vind ook veel info hierover op internet.
              Ik heb mijn info hiervan: www.hobbyvogels.nl/meelwormen%20kweken.htm
              Bij mij lukt het best wel goed.
              Grts,
              Ilse

Opmerking

Ik vind het er nog best ingewikkeld uitzien, maar misschien toch eens proberen. Bedankt!

Opmerking

Ik vind het er nog best ingewikkeld uitzien, maar misschien toch eens proberen. Bedankt!
                  doe het zo : koop wa meelwormen en doe deze in een emmer, met deksel
                  met veel gaten in .( moeten leven ze). wa droog broodt erin ,en op 27 gr. zetten.( in of? onder je bedde??). af en toe een koude patat erbie .
                  zal je wel er hebben ze ..

Opmerking

Haha meelwormen mee naar bed, klinkt aantrekkelijk!
                    Op deze manier is het wel veel minder gedoe, denk.

Opmerking

Ja maar als je ze in bakjes gevuld met 1/3 kuikenmeel, 1/3 zemelen en 1/3 broodkruim en een appel of aardappel voor wat vocht valt het ook wel best mee. Ik doe er een deksel op waar ik een deel heb uitgesneden en horregaas heb over gekleefd. Je moet er wel voor zorgen dat ze niet ontsnappen. Vooral als je ze onder je bed zet
                      Ik zeef dan alles een keer in de maand en dan de wormen van de torretjes scheiden om te voorkomen dat ze worden opgegeten.
                      Hoe warmer je ze zet hoe sneller ze kweken natuurlijk.
                      Eens je op weg bent is er niks meer aan.
                      Gewoon oud brood geef ik aan diegene die ik eruit haal die goed zijn om aan de vogels te voeren. Lukt best goed. Beter dan buffalos want die hebben echt veel warmte nodig.

Opmerking

wie weet hoe dat zit met junglebush kwartels?? kunnen die bij tropen in of zorgen ze voor teveel onrust? ik vind ze namelijk het mooiste van alle soorten en ook vind ik hun zang erg leuk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
                          1/3 kuikenmeel, 1/3 zemelen en 1/3 broodkruim en een appel of aardappel .
                          Ha Peruchke,

Kuikenmeel, is dat opfok kruimelvoer? Zal wel denk...Dus, hoe gaat dat precies? Een handje meelwormen en bovenstaande ingredienten in een bakje doen en dan zo laten staan in/op/onder mijn bed en/of bij de verwarming (de plek ben ik nog niet helemaal over uit, heb vroeger altijd van huisdieren naast mijn bed gehouden. En die meelwormen hadden net zo goed als cavia's geboren kunnen worden, dus een beetje vertroetelen is dan misschien helemaal niet zo vreemd )
                          En dan zo wachten tot ze zich vermeerderen? Of hoeven er niet eerst nog meelwormen bij?

Opmerking

Ha Peruchke,

Kuikenmeel, is dat opfok kruimelvoer? Zal wel denk...Dus, hoe gaat dat precies? Een handje meelwormen en bovenstaande ingredienten in een bakje doen en dan zo laten staan in/op/onder mijn bed en/of bij de verwarming (de plek ben ik nog niet helemaal over uit, heb vroeger altijd van huisdieren naast mijn bed gehouden. En die meelwormen hadden net zo goed als cavia's geboren kunnen worden, dus een beetje vertroetelen is dan misschien helemaal niet zo vreemd )
                            En dan zo wachten tot ze zich vermeerderen? Of hoeven er niet eerst nog meelwormen bij?
                            www.vogelvreugde-hoogerheide.nl/

Opmerking

Bedankt, ik ga het proberen!

Opmerking

Working...
                              X