Oorspronkelijk geplaatst door vgamb
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Geslacht Witte Dwergkwartels?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin1987Ik zal het je laten weten , maar ik moet eerst de moed verzamelen om het te doen. Op Youtube heb ik een filmpje gezien, waarbij bleek dat het een mannetje was. Dat witte schuim wat er uit kwam was geen pretje om te zien maarja, dat is de natuur. haha
http://www.youtube.com/watch?v=kPA7c18l0nc
Opmerking
-
Als witte kwartels in broedconditie zijn is het verschil duidelijk te merken aan de cloaca.
Is moeilijk uit te leggen, best is om bij gewone wildkleur eens goed te kijken bij haan en hen, dan merk je het verschil en kan je ook bij de witte kijken.
Wat beteft rode veertjes, dat klopt bij de meeste kleurslagen wel, maar niet bij volledig witte kwartels. Die hebben nu eenmaal geen rode veertjes.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door vgambIk houd de kwartel voorzichtig op zijn rug vast en druk op zijn stuitje.
Bij mannetjes komt er dan wit schuim uit.
Onze Ch.dw.kw. haantjes hadden dat niet, zodoende lastig bepalen.
Japanse schijnen dit wel duidelijk te hebben.
Onze hele witte is duidelijk een haantje, maar geen schuim.
Die manier is dus niet met knijpen! (wat iemand post)
Wel sneu als dat verkeerd gedaan wordt. Beter is het om iemand erbij te halen die het kan ipv dat je zelf gaat 'prutsen'.
Opmerking
-
Ik heb eens van een kweker gehoord, dat de mannetjes
een paar bruine veertjes hebben, bij hun kontje. Dus daar
moet je het aan zien, meestal hebben ze dat. Ik heb zelf
een lichtbruin mannetje, en die heeft ook bruine veertjes
bij zijn kontje.
Succes, Dorike.
Maar zonder gekheid, is dat zo?
nooit opgelet, maar ja ik heb nu geen kwartels meerMet vriendelijke groet:
Henk.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijldeze methode van sexen wordt veel gebruikt bij eenden e.d. dus informeer iemand van aviornis als je meer vragen hebt over deze methode
Watervogels hebben een penis (toch de haantjes). Deze kan naar buiten gebracht worden bij het seksen. Maar er komt geen wit schuim of iets dergelijks vrij. Je ziet enkel de penis.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking