Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alleen hennetjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• alleen hennetjes?

Goedemorgen vogelvrienden,

Ons kwartelhok begint vormen aan te nemen. Het nachthok is klaar! Het is gebouwd van houten planken en is aan de binnenkant bekleedt met zeil (tegen de tocht en zo is het vloertje tevens goed schoon te maken!) Aan het plafond zit tapijt tegen het stoten. Het oppervlak is ongeveer 1m2. Nu moeten we de buitenren nog bouwen. Ik zit me in te lezen over Japanse grondkwartels. Het leuke vind ik dat daar zoveel variaties in zijn. De buitenren wordt denk ik 3 m. lang en 1,5 m breed. Hoeveel kwartels zouden hierin kunnen? Ik denk aan 2 of 4. En aangezien we (nog) geen kuikens willen denk ik alleen hennen. Of kan dit niet? Is het het misschien toch beter om er een haantje bij te zetten? En als dat zo is, hoe "moet" dat dan met de eieren? Op tijd weghalen natuurlijk...maar we willen ze graag opeten en dat vind ik wel griezelig als ze evt bevrucht zijn. Of kun je ze dan nog gewoon eten?
    Zoals jullie lezen ben ik een beginner, dus alle tips zijn welkom!
    Bedankt en groetjes van Kitty.
    ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

Misschien een domme vraag ,,maar zouw je niet gewoon krielkippen gaan houden. Dat kan ook prima zonder haan ,en voor 3 of 4 kippetjes is ook de kooi groot genoeg.

Opmerking

3 Of 4 hennetje Japanse kwartels moet prima gaan denk ik, de ruimte wordt ruim lees ik.

De eitjes kun je ook bevrucht prima eten hoor, het wordt pas een "probleem" als ze bebroed zouden worden. Elke dag rapen voorkomt dat.

Veel succes met bouwen en met de voorpret.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt voor je reactie Ton, en wij genieten van de voorpret! Ik denk dat we nu wel kiezen voor een haantje en 3 hennen.
        Animal, krielkippen daar hebben we in het begin wel aan gedacht, maar sinds een paar jaar al willen we toch liever kwartels, vooral mijn dochters vinden ze erg mooi, leuk, en schattig. Hoewel zij natuurlijk best weten dat het geen knuffeldieren zijn

Ik hou jullie wel op de hoogte van verdere vorderingen!

Groetjes van Kitty.

Opmerking

De buitenren is klaar! Het is een ren van 3 bij 2 meter geworden. Nu willen we morgen zand gaan halen voor op de grond (het is een betegeld stukje tuin). Ook schelpenzand, plantjes, bakjes voor voer en water enz. Dan daarna de kwartels! Die willen wij het liefst bij een fokker vandaan. Of een hobby'ist die kuikens heeft misschien? Weet iemand of er bij ons in de buurt (Obdam, gem. Koggenland) zo een liefhebber woont? Volgens mij zitten de fokkers allemaal ver bij ons uit de buurt. En ik ga liever niet naar een dierenwinkel omdat ik graag voldoende advies zou willen en bij liefhebbers zijn ze Met Liefde ter wereld gekomen Ach en als het nodig is willen we er toch ook wel ver voor rijden hoor!

Weet iemand Iemand?
          Groetjes van Kitty

Opmerking

Working...
          X