Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help japanse kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help japanse kwartels

hallo ik heb 4 japanse kwartels..

had een koppel gekocht haan en hen..
    en gister 2 nieuwe hennen erbij gezet vanmorge lagen er 3 eieren dus is zeker een hen. maar 1 hen zit steeds achter de haan aan de hele dag vandaag en smijt hem flink over de kop soms..

is dit normaal? hoort dit erbij? is dit een soort rangorde bepaling?

gr ton

Je hen wil misschien paren. Zeker in het oog houden dat er geen gewonden vallen en anders de hen in kwestie weghalen.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Goed bezig om bij een vast koppel 2 nieuwe hennen te plaatsen

Gaan eerst naar eens vertellen hoe groot je hok is, beplant/ kaal enz.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ton1988
        hallo ik heb 4 japanse kwartels..

had een koppel gekocht haan en hen..
        en gister 2 nieuwe hennen erbij gezet vanmorge lagen er 3 eieren dus is zeker een hen. maar 1 hen zit steeds achter de haan aan de hele dag vandaag en smijt hem flink over de kop soms..

is dit normaal? hoort dit erbij? is dit een soort rangorde bepaling?

gr ton
        dat gaat niet werken je hebt er een koppel lopen en je doet er zo maar 2 hennen bij tja dan is het vrij normaal dat je dit krijgt de 2 andere henen er uit halen en eerst even goed uitzoeken hoe het moet voor dat je dingen doet zo als nu

Opmerking

mijn hok is ong 2 meter in de lengte en breedte 1 meter hoogte 1.90.. beplanting er staat een struik in dichte struik en een hoekje met hooi waar ze vaak in liggen en eieren leggen.. verder wat stenen..

maar ik had dat nieuw koppel haan en hen ook appart gekocht eergister en gister 2 nieuwe hennen erbij gedaan dus ze kenne elkaar allemaal eigelijk niet. had aan die man gevraagt wat het kon zijn hij zei dat het wennen is dat dit paar dagen kan duren maar ben bang dat het haantje de dupe word en dan heb ik geen haan meer die andere 2 hennetjes doen overigens helemaal niks bij de haan.. het is maar 1 hennetje steeds dezelfde die achter de haan aan gaat.. moet ik misschien de voilere afschermen in de midden wat gaas? en de 2 hennen en haan aan 1 kant en de andere hen aan andere kant die de haan aanvald? dat ze kunne wennen?

gr ton

Opmerking

Dus een loop vloertje van 2m x 1m voor 4 vogels?

Dan had je het beter bij 1 koppel kunnen houden.
            Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Dus een loop vloertje van 2m x 1m voor 4 vogels?

Dan had je het beter bij 1 koppel kunnen houden.

oke maar wat zou ik nu kunne doen.. ik wil ze niet weg doen..

Opmerking

Hekje in het midden plaatsen?

Opmerking

heb het tot nu toe afgekeken maar ze zit nog steeds achter hem aan. heb haar weggehaald en in een kooi gezet.. wat zou ik nu kunne doen ?

Opmerking

meer hokken bouwen en ze per koppel zetten of dieren weg doen

Opmerking

ja heb nu 1 haan en 2 hennen in de voliere en dat gaat perfect. ze maken geen rusie maar owee als ik die hen er weer inzet begint het weer..

zou het niet helpen als ik de haan en de jalourse hen 1 nacht in een speciale kooi doe of vechten ze dan daar ook?

Opmerking

Ik zou ze vooral niet in een hok stoppen wat nog kleiner is en waar ze elkaar helemaal niet kunnen ontlopen. Beter luister je naar de anderen hier en doe je of kwartels weg of bouw je meer hokken. Mijn mening is dat je kwartels het beste als koppels kunt houden en niet als trio's of meer

Opmerking

Op dit moment maak je je schuldig aan dierenleed, omdat je zo eigenwijs bent en zo nodig bij een goed koppel weer meer dieren moet hebben op een vloeroppervlakte die voor 1 koppel al krap is.
                          Groeten Michael

Opmerking

Zorg voor een goede thuis voor die ene hen

Opmerking

Working...
                            X