Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDK kuikens zelfstandig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• CDK kuikens zelfstandig?

Ik kijk op marktplaats geregeld eens rond om te leren over kleuren, benamingen, soorten vogels etc van wat mensen allemaal aanbieden aan vogels.

Nu is er iemand die CDK kuikens, 2 haantjes, van 6 weken oud aan biedt.....

Ik dacht dat ze pas met 2 maanden van hun moeder gescheiden mochten worden?
    Of is dat het maximale dat ze bij hun moeder mogen blijven ivm inteelt?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Ze zijn in principe direkt zelfstandig. Daarom dat ze zo veel met de broedmachine gekweekt worden. Maar nu ik al die commentaren gelezen heb over wat te geven aan kwartelkuikens als voeding (meel, exotenzaad,...kan er ook niet meer aan uit) Zou ik ze toch bij de hen laten tot ze zaad eten. Dat zal na zes weken zeker wel zo zijn.
    grtjs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door arickx
      Ze zijn in principe direkt zelfstandig. Daarom dat ze zo veel met de broedmachine gekweekt worden. Maar nu ik al die commentaren gelezen heb over wat te geven aan kwartelkuikens als voeding (meel, exotenzaad,...kan er ook niet meer aan uit) Zou ik ze toch bij de hen laten tot ze zaad eten. Dat zal na zes weken zeker wel zo zijn.
      grtjs
      Oh maar ik was zeker ook van plan ze nog een hele tijd bij moeder te laten hoor. Het is nog zo koud en ze leren nog zo veel van haar.
      Als ik de schuur binnenstap gaat moeder meteen kloeken en dan rennen ze onder haar vleugels.... dat ga je toch niet scheiden?
      Nee, voor alles is een tijd hoor, alleen ik wist niet precies wanneer die tijd was.

maar dan is die advertentie van die 6 weken oude haantjes dus niet zo raar, dat is alles. Het fnuikende met die advertentie is dat ze er foto's van kuikens van een week ofzo hebben bijgezet.
      ik heb geen idee hoe een kwartelkuiken van 6 weken eruit ziet.... ja, minder pluis neem ik aan, als je al een keelvlek moet kunnen zien.

Tot welke leeftijd spreek je nog over kuiken trouwens en vanaf wanneer zijn ze 'jonge hennen of hanen'?
      En wanneer zijn ze echt helemaal volwassen?

Ik kan helaas geen foto's maken van hoe ze groeien, want als de moeder mij maar ziet roept ze meteen de jongen en verstopt ze die onder haar vleugels.... alsof ik die 2 heb doodgepikt . Maar goed; dan zijn ze in elk geval veilig.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Wij verkopen ze meestal ook vanaf 6 weken; dan is nog duidelijk te zien dat het jonge dieren zijn. We ringen ze namelijk niet, dus we hebben verder geen "bewijs" dat het kuikens van dit jaar zijn

Hier een foto van een kuiken van ongeveer 5 weken oud
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
          X