Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartel in Quarantaine??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kwartel in Quarantaine??

Hallo allemaal,

Ik ga morgen een trio Chin. dwergkwartels voor in mijn voliere ophalen, bij een vogelliefhebber thuis, (dus niet bij een handelaar ofzo).
    Nu is mijn vraag;

Moet ik ze een tijdje apart zetten van mijn andere vogels (Gould-amadines) i.v.m. ziektes en ongediertes, of kunnen ze er gelijk bij?
    Hebben kwartels ook de bij goulds veel voorkomende parasieten (bloedluis, verdermijt enzo.)?

Als ze apart moeten, zal ik ze in een broedkooi moeten plaatsen (lijkt mij ook niet bevordelijk voor de kwartels, zo'n klein hokje).

Graag jullie advies.

ja het is altijd beter zeg ik maar. hoewel ik het zelf eigenlijk nooit doe i.v.m. dat ik alle vogels zowieso in een hok bij elkaar heb zitten(onderverdeeld in vluchten enz.) dus zie het nut er bij mij niet echt van. je kan vaak wel zien of ze gezond zijn. ( heb je al gedaan/ga je doen bij de aanschaf lijkt mij) het zijn keuzes die je maakt.

als je de mogelijkheid heb om het te doen is het aanteraden maar als je niet zoveel ruimte heb zoals je omschrijft heb je geen andere keuze dan ze gewoon bij je vogel bestand toetevoegen.

veel succes ermee
    mvg Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Nieuwe vogels aan je bestand toevoegen

Hou er rekening mee dat vogels vaak pas {te}laat laten zien dat ze wat onder hun leden hebben. Dus het is altijd beter om nieuwe aanwinsten eerst een tijdje apart te zetten. En natuurlijk moet je ze dan wel goed observeren.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Hallo tropicbird,
        je kunt zelf wel zien hoe het bij die persoon is als je de kwartels haalt ziet het schoon dan valt het best mee hoor.

zelf zet ik het er altijd gelijk bij maar ja dat moet ieder voor zich weten.
        je kunt die kwartels het beste gelijk maar even in spuiten tegen luis en bloedluis.

heb zelf ook 7 kwartels los lopen in de ren bij de goulds nou heb nooit geen last hoor, als ze buiten lopen hebben ze meestal minder luizen bij zich.

hoe warmer hoe eerder ze het hebben.
        geef ze ook wat knoflook door het drink water dat helpt heel goed.
        groetjes petra.

Opmerking

Working...
        X