Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse kuikens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Vandaag voor het eerst naar buiten, heb de kleine ren neer gezet. Eerst met het gezinnetje later met de andere erbij. De foto's zijn niet super maar wel leuk.

Hey ben jij mijn pappa?

Jij bent mijn moeder niet;

Moeder hield de hond wel in de gaten;

Opmerking

Een kwartelkuiken minder, ik haat katten die los lopen. Hou die beesten in je eigen tuin. Is de natuur ja weet ik maar we wonen niet in de natuur maar in een rijtjeshuis waar ik 650 euro per maand neer voor moet leggen om een eigen plekje te hebben. Ben ik boos ja maar wat doe ik er aan?

Opmerking

Schrikdraadinstallatie werkt nog steeds het allerbeste!

Neemt niet weg dat ik je mening omtrent loslopende katten deel!
        De veelgebruikte termen als "Tja, dat is de aard van het beestje" of inderdaad "dat is nu eenmaal de natuur" ter verdediging van het feit dat al die katten maar gewoon los moeten kunnen lopen is uitermate kort door de bocht, een net even te gemakkelijke uitweg en bovendien behoorlijk achterhaald.
        Dergelijke lieden zien toch ook niet graag dat anderen bijvoorbeeld honden in hun tuin gaan uitlaten?

De volstrekt onnatuurlijke (dus extra) predatiedruk door al die duizenden loslopende katten op de toch al beperkte natuur vormt overigens een serieus probleem ten aanzien van overlevingspercentages van inheemse vogels in het algemeen en van jonge vogels en vleermuizen in het bijzonder.
        Het zal menigeen overigens nog verbazen waar zwervende- en vooral verwilderde katten allemaal toe in staat zijn en in hoeverre ze - ook relatief ver van de bewoonde wereld- kunnen overleven en vermeerderen.
        Een van de feitelijke gevolgen van al die loslopers is dat er regelmatig minder sympathieke maatregelen genomen moeten worden teneinde de schadelijke effecten daarvan in te perken.
        Dit is mijns inziens een punt waar mensen die hun kat naar buiten sturen wel eens wat beter bij mogen stilstaan!

Hoewel het tempo langzaam verloopt zie ik gelukkig wel een voorzichtige toename van katten die permanent binnen worden gehouden en of alleen buiten komen in een speciaal daarvoor geplaatst buitenverblijf.
        Kan allemaal prima, doe ik zelf ook al vele jaren.
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
        X