ik weet niet of harlekijn kwartels ook op stok slapen maar anders is het inderdaad een optie
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke kwartel of patrijs?
Collapse
X
-
kwartel-aanrader?
Beste vogelliefhebbers,
Wij zijn ons aan het orienteren op het houden van kwartels. We willen er niet mee gaan fokken dus het is puur voor de recreatie, zeg maar. Nu lijken mij Chinese grondkwartels wel het makkelijkst om te houden omdat ze niet heel veel ruimte nodig hebben. Maar hoe is hun gedrag? Zijn ze van nature rustig of juist druk, bang, nerveus? Zijn er rustige kwartelsoorten die beter aan te raden zijn of is dat niet makkelijk te zeggen? Ik weet inmiddels dat ze niet om het huis kunnen scharrelen, omdat ze niet homevast zijn maar dat hinderd niet. Wel lijkt het me fijn dat, als we het hok gaan schoonmaken, ze niet angstig de hoeken in vliegen en normaal te benaderen zijn. Ik verwacht dat ik misschien kwartels moet aanschaffen die niet door moeder zijn uitgebroed maar in een kastje. Die lijken me wat rustiger en makkelijker "tam" te maken. Is dat ook zo? En met zijn hoevelen voelen kwartels zich prettig?
Groeten van Kittyik ben een leek, maar ik leer steeds meer.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door demonteurer is alleen 1 maar bij de jungle bush kwartels dat deze erg nerveus blijven. dit had ik nooit met de andere soorten en het geluid van de haan is id erg leuk, ik heb nu zelf roul rouls lopen een leuke (patrijs) om te zien de grote van een kuifkwartel mooie kleuren bouwen een mooi nest van stro en slapen op stok en kwa voer je kunt ze van alles voor zetten van hard voer tot aan stukken fruit, groente, enz, enz ze lopen bij mij onder in een grote voliere maar kunnen zeker ook in zo'n ren als er in het begin beschreven wordt, o ja de eieren zijn ongeveer zo groot als van een krielkip en de kuikens zijn zwart als ze uit het ei komen.
veel succes met kiezen
flip
Groet'n Harm
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door mithonog een vraagje mijn broer heeft dezelfde voliere en hij wil er chinese in houden , hoeveel hennen bij een haan dan?
Als de haan de tweede pop alsnog bevrucht, zal het volgende probleem optreden:
als de jongen van het eerste broedende popje uitkomen en gaan lopen, dan zullen deze uiteindelijk bij de nog broedende pop komen. Deze pop zal stoppen met broeden als de jongen bij haar in de buurt komen. Gevolg: alsnog maar 1 nestje jongen.
Om dit soort frustaties te voorkomen zou ik ervoor kiezen om 1-op-1 te doen.Groeten,
-J.J.-
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking