Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kwartel of patrijs?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke kwartel of patrijs?

welke soort kwartel of patrijs kan ik volgens julie het beste kweken .
    Voorwaarden:
    *Liefst dat ze natuurbroed uitbroeden of bij welke soort ik de meeste kan heb.
    * Moeten in broedkooi van 2,2 m lang 0,8m breed en 1 m hoog ( hier komen takken en nepplanten in.
    *Mogen Niet verwarmd worden
    * Geen chinese of japanse.
    *Als medebewoners komen MISSCHIEN een koppel peruduifjes erbij.

graag julie advies

mvg

Ik denk dat je zelf moet kijken met welke rede ze je wilt kweken, en wat ga je met die jongen doen en zijn ze gelieft in de handel?

Opmerking

* de Chinese dwergkwartel / Coturnix chinensis (12 cm.)
      * de Harlekijnkwartel / Coturnix delegorguei (15 cm.)
      * de Coromandelkwartel / Coturnix coromadelica (15 cm.)
      * de Europese kwartel / Coturnix coturnix (17 cm.)
      * de Japanse kwartel / Coturnix japonica (18 cm.)
      * de Blauwschubbenkwartel / Callipepla squamata (24 cm.)
      * de Californische kuifkwartel / Callipepla californica (25 cm.)
      * de Virginische boomkwartel / Colinus virginianus (25 cm.)

Hier heb je de top acht van kwartels.
      Misschien moet jijzelf even opzoeken kijken welke je wilt

Succes!
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

en dan heb ook nog de jungle bush bush kwartel iets groter dan de chinese en deze zingt als een kanarie maar ook de duurste kleine kwartel soort

Opmerking

er is alleen 1 maar bij de jungle bush kwartels dat deze erg nerveus blijven. dit had ik nooit met de andere soorten en het geluid van de haan is id erg leuk, ik heb nu zelf roul rouls lopen een leuke (patrijs) om te zien de grote van een kuifkwartel mooie kleuren bouwen een mooi nest van stro en slapen op stok en kwa voer je kunt ze van alles voor zetten van hard voer tot aan stukken fruit, groente, enz, enz ze lopen bij mij onder in een grote voliere maar kunnen zeker ook in zo'n ren als er in het begin beschreven wordt, o ja de eieren zijn ongeveer zo groot als van een krielkip en de kuikens zijn zwart als ze uit het ei komen.

veel succes met kiezen

flip

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mitho
            * Moeten in broedkooi van 1 m hoog
            *Als medebewoners komen MISSCHIEN een koppel peruduifjes erbij.
            Moet de kooi dan niet iets hoger zijn?
            Kwartels zijn toch nogal territoriaal en willen geen mededingers op "hun" grond?

Dan blijft er qua hoogte niet zoveel ruimte voor de duifjes over, meende ik.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik kweek samen met een vriend kwartels, we hebben ook californishe kuifkwartels
              californishe kuifkwartels zijn vorstgevoelig aan de poten, verders is aangeraden boomkwartels te houden in een voiliere met een hoogte van ong 2 meter omdat ze graag van de grond willen slapen. Vandaar zitten die van ons in een voliere met een hoogte van meer dan 2m.
              zie deze site http://www.dfkp.nl/kwartels.html voor meer info.
              Voor een voiliere van die grote zou ik een wat kleinere kwartelsoort houden.
              De Japanse,Europese,Chinese of Harlelkijnkwartel lijken me goede kwartels voor uw voiliere. (Als u wilt broeden met de Europese kwartel moeten de jongen wel geringt worden)

Opmerking

ik raad je blauwschub kwartels aan. een mooi soort kwartel die wel droog moet zitten (dus geen nat grond in het hok maar het liefst droog grond met wat stenen en bergjes) dan kan hij zonder moeite tegen de winter. ze slapen het liefst snachts in een tak en worden snel tam/gewend aan de verzorger. in het februari nummer van het aviornis weekblad stond er een stukje over (februari 2011 nr 217).

Janco

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Geen van beide. Voliere is te klein voor zulke kwartels en patrijzen. Je moet geen onrust in je hok halen. Bovendien moeten zoals aangeraden in een eerdere topic van jou (Gaat dit; 23-12-11) roul rouls in de winter vorstvrij c.q. licht verwarmd worden gehouden. Blauwschubbenkwartels slapen op een hoger gelegen stok/tak wat onrust bij de andere vogels veroorzaakt. Niet doen!

Opmerking

is de europese kwartel dan een optie.?

Opmerking

Hebben een grote begroeide voliere nodig en zijn bovendien erg schuw en schrikachtig. Niet echt een aanrader. Ik heb ze jaren gehad in mijn voliere maar een succes vond ik het niet.

Opmerking

en harlekijnkwartels?

Of welke raadt u mij anders aan?

Opmerking

in die voliere moet je inderdaad geen koppel blauwschubben of roulrouls in doen veel te klein, van de blauwschubben weet ik het niet maar roulrouls slapen op stok naar mij weten dus dat brengt ook weer veel onrust met zich mee

Opmerking

Een koppeltje harlekijnkwartels is een prima optie.

Opmerking

Working...
                              X