Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pikt cdkhaan altijd?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
    Het maximum van deze hen is 5 geweest en 1 piepklein eitje van nog niet de helft zo groot als de rest. En dat in al die jaren.
    natuurlijk, als je eieren wegraapt, dan legt ze weer opnieuw, maar niet elke dag en per week max 4. Als het heel goed weer is hooguit 5.

Het vorige nest is verwoest voor de kuikens konden uitkomen. Toen lagen er halve doppen in de kooi met half ontwikkelde jongen erin.

Dus kan zijn dat deze haan inderdaad een verkeerde haan is. helaas. Hij is wel heel erg mooi; grijs met witte bef en zwarte keel lijn; handig bij slachten. (grapje!! )

Ik zit nu gewoon te twijfelen of ik niet alleen hennen zou houden en die hele haan weg doe (tja, halve haan gaat moeilijk)

van al mijn huisdieren heb ik het meeste vreugde van mijn vogeltjes, maar ook het meeste dilemma's hoor.
    en of je de haan vervloekt hahah! half haantje , keel lijntje haah ach kom op zeg , mischien heb je inderdaad een verkeerde haan..(kronkel in de kop) maar dit gaat je er toch niet van weerhouden om alleen hennen te houden. het is toch prachtig om die kleine kuikentjes te zien??.. een nieuwe haan kwartel kost niet erg veel hier in de buurt weet ik iemand te zitten die verkoopt ze voor 2,50.-
    mischien als je de kwartels een eigenbakje eivoer geeft dat ze meer gaan leggen?? ik heb dit wel en heb zelfs al een keer 11 eieren gehad(ook geraapt) zie maar wat het word! groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
      en of je de haan vervloekt hahah! half haantje , keel lijntje haah ach kom op zeg , mischien heb je inderdaad een verkeerde haan..(kronkel in de kop) maar dit gaat je er toch niet van weerhouden om alleen hennen te houden. het is toch prachtig om die kleine kuikentjes te zien??.. een nieuwe haan kwartel kost niet erg veel hier in de buurt weet ik iemand te zitten die verkoopt ze voor 2,50.-
      mischien als je de kwartels een eigenbakje eivoer geeft dat ze meer gaan leggen?? ik heb dit wel en heb zelfs al een keer 11 eieren gehad(ook geraapt) zie maar wat het word! groeten
      ja, maar waar woon jij? Als ik 30 euro kwijt ben aan benzine, dan kan ik net zo goed een dure haan hier in de buurt kopen.

En dan moet ik mijn eigen haan nog kwijt zien te raken ook.
      plus dan moet ik zeker weten dat die haan niet ook een kronkel in de kop heeft.

maar ik hoop dat je begrjpt dat ik een klein beetje gefrustreerd hieromtrent ben? Na bijna 4 jaar krijgt de hen uitgerekend bij mij kuikens. Bij mijn vreindin nooit ook maar 1 ei uitgebroed. Dus ik doe iets goed! En dan pikt die rotzak er 2 dood.

Zo zie je maar; het uiterlijk zegt niets over het innerlijk, want hij is echt heel erg mooi.... maar gestoord.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

helaas; aanbod van vriendin is ingetrokken; ze heeft net een haan en haar man wil niet dat er ruzie komt.

(even uitleg: vriendin bood aan de haan al dan niet tijdelijk bij haar te brengen)
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

helaas; aanbod van vriendin is ingetrokken; ze heeft net een haan en haar man wil niet dat er ruzie komt.

(even uitleg: vriendin bood aan de haan al dan niet tijdelijk bij haar te brengen)
          de kweker zit in stads hagen , weet niet waar je vandaan moet komen. PM wel eem een linkje. als je dat wilt natuurlijk.

Opmerking

ik woon in de omgeving van eindhoven.

ik zit nu met een andere vreindin op de chat, die zegt dat de moeder zelf die jongen wel eens zou hebben kunnen doodpikken???

omdat ze 4 teveel vond, of omdat de jongen misschien al dood waren na de geboorte en ze ze zelf heeft angepikt, of dat er wat mis mee was....???

Ik heb het de haan niet zien doen eigenlijk, maar het lijkt me sterk dat hij niet de dader is; nu is de hen heel lief en beschermend voor haar kuikens.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

ik woon in de omgeving van eindhoven.

ik zit nu met een andere vreindin op de chat, die zegt dat de moeder zelf die jongen wel eens zou hebben kunnen doodpikken???

omdat ze 4 teveel vond, of omdat de jongen misschien al dood waren na de geboorte en ze ze zelf heeft angepikt, of dat er wat mis mee was....???

Ik heb het de haan niet zien doen eigenlijk, maar het lijkt me sterk dat hij niet de dader is; nu is de hen heel lief en beschermend voor haar kuikens.
              4 teveel lijkt me sterk , als ze normaal 10 eieren ofzo hebben en er dan ongeveer 8 uitkomen , het blijft een beetje een verhaal met een luchtje. ik zal zeggen observeer goed en trek zelf je conclusie meer kan ik eigenlijk ook niet zeggen behalve dan suc6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerink
                4 teveel lijkt me sterk , als ze normaal 10 eieren ofzo hebben en er dan ongeveer 8 uitkomen , het blijft een beetje een verhaal met een luchtje. ik zal zeggen observeer goed en trek zelf je conclusie meer kan ik eigenlijk ook niet zeggen behalve dan suc6
                nou dit is haar 1e nestje. Maar... observeren, dat zou betekenen; de haan er weer bijlaten... eng!

Ik kijk het even aan.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik begrijp het dillemma, heb zelf ook het probleem gehad van een verkeerde haan. Die pukte alle hennen kaal. Die is wijlen, en heb nu een goede en het loopt perfect. En ja ik heb ook een dood jong gehad maar dat kwam doordat een 'jong' uit een eerder nest ontsnapt was en ging pikken. Heb ook wel eens een gehad die 'doodgelopen' is waar ik bij was. De natuur reguleert zichzelf, maar als ze normaal doen ook dan kan er wel eens een dood jong bij zitten. Dat gebeurd in de natuur ook.

Succes maa rlater bijplaatsen kan sowieso voor ruzie zorgen, met alle vogels, hoeft niet maar het kan

Ik zou het gewoon doen als ze groot genoeg zijn
                  Groeten,

Henry
                  zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                    X