Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eindelijk mijn kwartel hen op het nest.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eindelijk mijn kwartel hen op het nest.

hee dames/heren, ik kwam vanmorgen mijn schuur in en zag tot mijn verbazing dat ze op het nest zat!! afwachten geblazen dus
    ze heeft nu 9 eieren.. en zit er al een mooi poosje op.

wat is nu het beste , zo min mogelijk in de schuur komen?? en waneer moet ik met een lampje door de eitjes gaan kijken? ik hoor graag van jullie!

mvg jeffrey siemerink.

Ik weet niet hoe vaak je per dag in je schuur gaat of hoe lang. Maar ik zou totaal niet veranderen, de vogels, kwartels zijn je aanwezigheid gewoon.

Wat je ik wel niet zou doen is, constant haar van het nestje halen, of zorgen dat ze van het nestje gaat.

Controleren met het lampje, doe ik meestal bij al mijn vogels eens ze halfweg de broedtijd zijn.

Je moet maar eens kijken
    Veel succes en we verwachten hier foto's he!!
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Waarom eitjes schouwen?
      Gewoon wachten tot de dag van uitkomst en dan ontdekken hoeveel eruit zijn gekomen.

Als je toch wilt schouwen doe het als de hen van het nest is anders kan het je nog lelijk tegenvallen als de hen je te pakken neemt.

Ik hoefde nooit een hand in de buurt te doen want dan was ik de sigaar en zie je hoe fel zo'n kleine kloek kan zijn.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Gewoon met rust laten, niet schouwen, niet in het nest kijken en hen eraf jagen en zoweinigmogelijk lastigvallen
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
          Ik weet niet hoe vaak je per dag in je schuur gaat of hoe lang. Maar ik zou totaal niet veranderen, de vogels, kwartels zijn je aanwezigheid gewoon.

Wat je ik wel niet zou doen is, constant haar van het nestje halen, of zorgen dat ze van het nestje gaat.

Controleren met het lampje, doe ik meestal bij al mijn vogels eens ze halfweg de broedtijd zijn.

Je moet maar eens kijken
          Veel succes en we verwachten hier foto's he!!
          dat komt goed !! ik kom alleen in de schuur omdat ik me zaadbus er heb staan, deze zal ik eventueel ook kunnen verplaatsen.. als ik er kom blijft ze gewoon zitten , de haan trouwens gaat er ook bij liggen! haha , nog nooit gezien... papa en mama..
          nooit gedacht dat ik zo trost zal zijn hahah is vind het echt mooi om het zo te zien!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
            Waarom eitjes schouwen?
            Gewoon wachten tot de dag van uitkomst en dan ontdekken hoeveel eruit zijn gekomen.

Als je toch wilt schouwen doe het als de hen van het nest is anders kan het je nog lelijk tegenvallen als de hen je te pakken neemt.

Ik hoefde nooit een hand in de buurt te doen want dan was ik de sigaar en zie je hoe fel zo'n kleine kloek kan zijn.

nee ik wacht wel ze zitten samen in het binnen hok en blijf er vandaan!!laat ze mooi met rust .. haha me te pakken neemt blijft er mooi uit de buurt alle respect voor de natuur ik zal me kinderen later ook beschermen! ik zal ze nu als meer dan vuilnis mannen beschouwen in de loop van tijd dat ik vogel houd ben ik er echt ander tegen aan gaan kijken , ze komen uit me hand eten enzo echt prachtig.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
              Gewoon met rust laten, niet schouwen, niet in het nest kijken en hen eraf jagen en zoweinigmogelijk lastigvallen
              haha volg je advies zeker op , zonder jou advies om de haan en hen apart te zetten had ik dit nooit behaald (buiten om dat ik nog niet weet of het bevruchte eieren zijn maar toch.. wat kan de natuur toch mooi zijn me eerst nestje! haha wie had dat gedacht.

hoelang duurt trouwens de broedtijd van de kwartels jongens?? hoor graag van jullie en wat moet ik voeren tegen de tijd als ze uit zijn gekomen?

groeten!

Opmerking

Opmerking

bij mij gaan ze tegen de avond er met ze'n tweeen op zitten erg grappig gezicht

maarja ik zie het wel wat het word, de komende tijd zal ze er nog wel op zitten dus!

bedankt.

Opmerking

chinese dwergkwartels komen uit na 16-17 dagen, maar pak me niet op een dag meer of minder, is een beetje afhankelijk van weer en vochtigheid en aangezien het de laatste tijd wel erg wisselvallig is ...
                    Hoelang broed ze al ?
                    Normaal begint ze al wel te broeden na een ei of 5 en ze had al 9 eieren dus.

Ook tijdig de nodige maatregelen nemen tegen dat de jongen uitkomen.
                    Op internet staat voldoende info :
                    laag waterschaaltje, opfokmeel, zeer fijn gaas aan onderkant van voliere zijn de belangrijkste.

Opmerking

bij mij staan er planktjes tegen. Door klein gaas geraken sommige nog door

Opmerking

ja ik zal zeker tegen de tijd het nodige materiaal aanschaffen , ze broed denk ik al een mooi poosje alleen ik heb haar betrapt bij 9 eieren dat ze er op zat , nu zit ze er al 3 dag en mooi vast op! ik heb in het nachthok gipsblokken op de betonne vloer gemetseld tegen ongedierte en deze zijn 35 cm hoog.. denk dat dit eerst wel hoor zat is voor de jongen ofniet?? het zelfde geld voor de volliere trouwens .. dus ze zullen tegen die tijd ook zeker even naar buiten kunnen als ik jongen krijg. verder heeft de broer van me oma me verteld dat hij een klein schaaltje had en daar kleine knikkertjes in lag zodat ze niet kunnen verdrinken. omdat ze nog niet weten waar ze kunnen lopen en niet (dat ze niet in de drinkwater bak vallen) verder zal ik tegen die tijd wel weer een berichtje neer zetten , trouwens ben gister even in de schuur bezig geweest en ze bleef gewoon zitten. denk dat ze er aan gewend is dat ik vaak in de schuur kom. vanmorgen ook ,ze maakten een raar geluid toen de haan even op het nest zat en zij even rond liep en ik kwam iets te dichtbij en ze sprong tegen het gaas aan , ik dacht zo zo haha! beschermen doet ze wel haha!

Opmerking

Zie je ook dat ze de eitjes draait?

Mijn hen bleef er steevast 7 dagen onafgebroken op zitten.....daarna ging ze er nauwleijks meer op en bleken de eitjes aan 1 kant verkleefd te zijn. Een half leeg ei en een half ei vol met een half ontwikkeld jong.

verder maar gewoon afwachten inderdaad, niet schouwen.
                          En ik zou ook niet te veel de schuur in gaan; Mijn kwartels zijn na een jaar nog niet gewoon aan mijn aanwezigheid.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

het hennetje zit tot nu toe nog keurig op het nest en draait de eitjes goed!
                            tot nu toe verloopt alles nog erg goed.
                            alleen ben ik er achtergekomen als ik voer geef en ze even 1 min van het nest af is dat het haantje haar weer treed en dit laat ze ook nog toe.

volgensmij is het de 7e dag nu nog 10 dagen te gaan.

Opmerking

jaja het is zover , vandaag 6 jongen uitgekomen van de 10 maar ze zit er nog op mischien komen er nog meer uit.

binnen kort foto's te vinden hier!

Opmerking

Working...
                              X