Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
zoo! hoop dat jullie het een beetje zien kunnen , het stro ga ik vervangen gelijk na dat ze wat sterker zijn .. ik denk morgen ofzo. verder zijn het 6 jongen met 4 onbevruchte eieren nog over. heb ze bekeken met een lampje en zag geen adertjes.. heb ze daarna kapot getikt voor het geval er wel een jong in zat die ik nog kon redden , maar er zat alleen een gele eierdooier in.
verder waren de eieren ook steen en steen koud! want ze ging er niet op zitten , de jonge krijgen nu kuiken meel. zullen ze ook een beetje kiemzaad lusten? heb hier zat van staan.
Wat zijn ze mooi de linker volwassen die is mooi getekend (denk het mannetje?)
Hie rheb ik de eerste dagen op enkeld kuikenmail gezet, nu een week verder eten ze kippensnoep (ja ze verzinnen ook van alles in de winkels hahaha) en andyvie en sla ik voer de grote dus eten ze eigenlijk op de korrels na mee met de grote. Ze groeien zo snel.
ik heb ze nu kuikenmeel gegeven , met eivoer er door , en daarnaast een beetje zaadjes .. gewoon op de grond liggend , maar het lijkt dat ze dit niet eten?? heb ze ook nog niet aan het water gezien? ze zaten wel aan de kiemzaden te pikken trouwens
Waarschijnlijk eten ze als je niet kijkt
En drinken doen ze niet zoveel. De moeder zorgt er wel voor dat ze binnen krijgen wat ze nodig hebben. Dus don't worry!
Waarschijnlijk eten ze als je niet kijkt
En drinken doen ze niet zoveel. De moeder zorgt er wel voor dat ze binnen krijgen wat ze nodig hebben. Dus don't worry!
bedankt, jakloopt inderdaad wat je zegt ik had een bultje meel neergelegt endeze was bijna helemaal weg ! prachtig!
vandaag gaan ze naarr buiten! , met dit weer kan het wel. mocht het kouder worden kruipen ze onder de moeder. iemand die ik ken die had al jongen buiten met nachtvorsten in april.. dus dan moet dit toch goed kunnen , bovendien heb ik de kwartels in het nachthok zitten waar ze alleen uit de wind zitten en voor de rest de zelfde tempratuur is.
beste forumleden, ik had vandaag een jongekwartel dood. ik vermoed door de kou. ze zitten nog al op de wint en het begint goed koud te worden aan deze kan van de lijn. zal het een mogelijk heid zijn om ze samen met de ouders in een broed kooi te zetten van 65 bij 30 bij 40 in de schuur? zodat ze wat warmer zitten en uit de wint zitten? lekker bakkie voer der bij enzo!
aankomende tijd ben ik ook druk bezig met een binnen volliere , (in de schuur)
tegen de tijd dat ie klaar is kunnen ze hier eventueel ook in
deze word wss , 2,5 bij 1,5 bij 2m .. ik ga dit zo maken dat het inklapbaar is en dat ik het zo weg kan zetten (hier plaats ik nog foto;s van)
maar de vraag luid dus, kunnen ze naar binnen in het hokkie?
Weet je zeker dat je jong niet door de haan is doodgepikt? Als hij herkent dat er haantjes tussen zitten en de concurrentie wil uitschakelen??
Ze kunnen zeker naar binnen, vooral met de hen. Mijn kuikens zijn in de schuur geboren en blijven daar ook. Natuurlijk niet van de koude buitenlucht ineens naar een evrwarmde binnenkooi. Maar onverwarmd moet dat kunnen.
Of je buitenkooi goed afschermen met noppenfolie of platen ofzo.
Weet je zeker dat je jong niet door de haan is doodgepikt? Als hij herkent dat er haantjes tussen zitten en de concurrentie wil uitschakelen??
Ze kunnen zeker naar binnen, vooral met de hen. Mijn kuikens zijn in de schuur geboren en blijven daar ook. Natuurlijk niet van de koude buitenlucht ineens naar een evrwarmde binnenkooi. Maar onverwarmd moet dat kunnen.
Of je buitenkooi goed afschermen met noppenfolie of platen ofzo.
Succes!
nee, mijn haan heeft ze zeker niet doodgepikt haha. hij verzorgd ze zelfs... ik gooi ze morgen mooi naar binnen , gewoon weg uit de wind en het koude zand lekker warm in het hooi. wacht nog even meer reactie af!
Opmerking