Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer kuikens alleen laten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wanneer kuikens alleen laten

Ik heb inmiddels 14 kuikens en kan ze dus niet allemaal in de voliere los bij elkaar houden. Dus de families heb ik gescheiden. Er zitten nu 7 kuikens in een aparte broedkooi, de hen heb ik daarbij gedaan. De kuikens zijn nu 2 weken. Wanneer kan ik de hen weghalen en weer vrij los laten lopen?

Gr. Helena
    Voel je vogelvrij...

Oorspronkelijk geplaatst door Helena
    Ik heb inmiddels 14 kuikens en kan ze dus niet allemaal in de voliere los bij elkaar houden. Dus de families heb ik gescheiden. Er zitten nu 7 kuikens in een aparte broedkooi, de hen heb ik daarbij gedaan. De kuikens zijn nu 2 weken. Wanneer kan ik de hen weghalen en weer vrij los laten lopen?

Gr. Helena
    als je de kuiken zelf ziet eten van het voer dan kun je hen wel weg halen laat dekuikens nog even in de broed kooi zitten eventueel met een warmte lamp er bij.

succes er mee

Opmerking

Ze bij de hen laten zitten totdat ze hun veren hebben
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door demonteur
        als je de kuiken zelf ziet eten van het voer dan kun je hen wel weg halen laat dekuikens nog even in de broed kooi zitten eventueel met een warmte lamp er bij.

succes er mee
        Kuikens eten al vanaf de eerste dag zelf !

Opmerking

dat dacht ik dus ook, animal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Kuikens eten al vanaf de eerste dag zelf !
            Dus dan is de conclusie dat de kuikens zichzelf al vanaf de 1e dag kunnen redden, dus dan zou de hen nu ook al bij de kuikens weg kunnen.
            Als de mogelijkheid er is zou ik er voor kiezen om ze bij de hen te laten zitten tot je er zeker van bent dat ze zichzelf warm kunnen houden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Danielle1
              Dus dan is de conclusie dat de kuikens zichzelf al vanaf de 1e dag kunnen redden, dus dan zou de hen nu ook al bij de kuikens weg kunnen.
              Als de mogelijkheid er is zou ik er voor kiezen om ze bij de hen te laten zitten tot je er zeker van bent dat ze zichzelf warm kunnen houden.
              Volgens mij had je gewoon alles in de volliere kunnen laten.
              En de hen nu weg halen lijkt me ook nergens voor nodig ,en zeker niet leuk voor de hen. Zo'n beesje heeft ook een moeder instinct en wil voor de kuikens zorgen ,en zo leren de kuikens ook weer dat ze dit later ook moeten doen.
              De kuikens zoeken nu ook bescherming en warmte bij de hen.
              Lekker zo laten zitten ,anders gaat ze misschien ook nog een rondje broeden ,en het zal nu al een probleem worden om straks van de jongen vanaf te komen.

Opmerking

Ik zou de hen erbij laten. De kuikens kunnen zelfstandig eten en drinken vanaf dag 1 maar ze hebben wel de warmte nodig van de moeder, en als ze echt alleen kunnen overleven zal je ook zien dat ze nietmeer onder de moeder gaan zitten en ze zullen dan ook meer uit elkaar beginnen te lopen in plaats van in een groepje

Opmerking

Working...
                X