Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Kwartel ei?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Een Kwartel ei?

Hallo Daar,
    Ik was in een tuin/dieren winkel en bij de vogel afdeling was een leeg kooitje met een eitje erin, ik ben toen naar een medewerkster gelopen en heb gezegt waar het eitje lag, ze pakte het eitje eruit en ik vroeg wat ze ermee gingen doen. Ze zei dat ze hem zouden weggooien en ik vroeg daarop maar zit er geen leven in het eitje? De medewerkster zei nee want er werd niet op gebroed op het eitje. En ik vroeg of ik het eitje mee mocht nemen en dat mocht, ik heb het eitje toen ik thuis kwam in wat watten gelegt en onder een lamp gezet, toen ben ik informatie gaan opzoeken en las dat er alsnog leven in kan zitten want de schaal is te dik om het te zien en sommige kwartels leggen eerst eieren en schuiven ze daarna pas bij elkaar om op te broeden, dus is mijn vraag, zal ik nu maar gewoon afwachten? En wanneer weet ik ongeveer dat er toch leven in het eitje zit of juist niet? Hopelijk kan iemand mij helpen,

Groetjes Kimmii

Ik denk dat je dat eitje beter daar had laten weggooien, ik denk dat je er beter niet aan begint het uit te broeden, als het alleen is. Volgens mij ben je beter dat je het eitje gewoon in de vuilbak gooit. Moest je er meerdere hebben zou ik tot broeden overgaan maar als het alleen moet grootkomen vrees ik dat het niet zal lukken. Aanbod aan kwartels is er al genoeg... Het is niet dat je een soort tot uitsterven zal redden. Het is heel leuk dat je dit eitje wilt redden. Eigenlijk verkies hou ik niet zo van uitbroeden met de broedkast omdat dan natuurbroed verloren gaat.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

eitje

Hallo Hier,
        Ik denk dat je dan erg lang moet wachten Kimmi, want op deze manier kun je het eitje niet uitbroeden. Helaas naar maar waar.

Opmerking

Wie zegt dat er bij die pop een man zat of een kweekrijpe man?
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Dank jullie wel voor de reacties

Dank jullie wel voor julie reacties,
            Ik zou niet weten of het eitje uberhaupt bevrucht is,
            Maar ik ga toch eens afwachten, dan weet ik het wel zeker,
            want ik zou het mezelf niet vergeven als er toch een beginnend leventje in zit en ik gooi het weg. Ookal zou het eitje niet uitkomen dat stelt mij wel gerust dat ik tenminste geen leventje heb weggegooit.

Groetjes Kimmii

Opmerking

Je eet waarschijnlijk ook kippen eieren.
              Als die van een (hobby)boer afkomen zijn ze ook vaak bevrucht.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Je eet waarschijnlijk ook kippen eieren.
                Als die van een (hobby)boer afkomen zijn ze ook vaak bevrucht.
                ja dat kun je zien als je het ei in de pan laat vallen en er zit een klein rood stipje in.
                Of als je het kookt en in het wit zit een klein rood stipje. Maar geen zorgen dat je dan iets levends kokt; de vrucht is inmiddels al afgestorven door dat het verder niet is bebroed. Ik snij dat er zelf meestal wel even uit.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Een leeg kooitje? Wie heeft dat ei dan gelegd?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                    ja dat kun je zien als je het ei in de pan laat vallen en er zit een klein rood stipje in.
                    Of als je het kookt en in het wit zit een klein rood stipje. Maar geen zorgen dat je dan iets levends kokt; de vrucht is inmiddels al afgestorven door dat het verder niet is bebroed. Ik snij dat er zelf meestal wel even uit.
                    dat rode stipje kan ik mij niet helemaal in vinden, als een bevrucht ei bebroed wordt zou je de eerse dagen wat kunnen zien.

maar een gewoon bevrucht ei zie je niks vreemds aan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kievit
                      dat rode stipje kan ik mij niet helemaal in vinden, als een bevrucht ei bebroed wordt zou je de eerse dagen wat kunnen zien.

maar een gewoon bevrucht ei zie je niks vreemds aan
                      Mij is altijd verteld dat dat de eerste aanleg van bloedvaatjes zijn, wat gebeurt na bevruchting.... wat is het anders?
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                      X