Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraagje over kippen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraagje over kippen...

Ik heb een voliere in de tuin en heb altijd kanarie,s gehad, en ik wil wat anders nu krijg ik morgen 4 zebravinkjes. En ik wil er 2 krielkippen misschien bij in doen, waarom?? Omdat ik dan elke dag een vers eitje heb(dacht ik maar ik weet er niks van als stadsjongen), en als de kippen te oud worden maak ik er soepkip van.Zijn krielkippen daarvoor geschikt gezien mijn ruimte in de tuinvoliere, en smaken de eitjes als ""gewone eitjes"". Mischien is dan soepkip wat overdreven enkel ik word ook bewuster van wat ik eet,en dan zitten in mijn kippen niet overdreven veel rotzooi kwa antibiotica en etc.....
    Wat vinden jullie van dit idee en smaakt het als ""gewone"" of is het te ver gezocht?

niet doen

nooit geen kippen bij vogels in doen de kippen zien ze als hapje en weg vogels ook zit je met luis en als de kippen op stok gaan storen ze de vogels echt het gaat niet samen in 1 hok fok zelf kippen voor de tt en ook vogels maar die zijn 100 % gescheiden met de kleren die ik aan heb bij de kippen als ik ze verzorg draag ik niet bij mijn vogels

Opmerking

kippen en vogels

Kippen en vogels is geen gelukkige combinatie.
      Kippen hebben namelijk altijd luis en bij warm weer soms veel.
      Voor vogels is dat niet bevorderlijk.

Een eitje van een kriel smaakt net als een ander ei.
      Krielen leggen wel minder eieren dan een legkip.
      Het hangt erg van de soort af.

Henk

Opmerking

kip

Ik heb de kippen half onder de vogels
        twee jaar geleden erg last gehad van luis, maar nu gebruikt ik dutchy's
        Ik zg cochin krielkippen en de eitjes zijn zeer smakelijk. het nadeel van deze kipjes is dat ze erg vaak broeds worden
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Oke bedankt voor de reactie,s, tja luis daar konden de kanarie,s soms ook wel eens last van hebben.
          Ik denk dat ik mijn idee even wat beter ga uitdenken, en dan misschien nog een aparte ren voor de kippen er aan bouwen.
          Ik laat het nog even ""broeden"" m.v.g

Opmerking

Als je kippetjes broeds worden ,,ergens enkele bevruchte eieren halen en onderleggen. Gaat erg goed en is erg leuk ,die kleine kippetjes.
            Heb hier 2 sabelpootkrieltjes waar nu 2 "vreemde " krielkuikens bij zitten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Als je kippetjes broeds worden ,,ergens enkele bevruchte eieren halen en onderleggen. Gaat erg goed en is erg leuk ,die kleine kippetjes.
              Heb hier 2 sabelpootkrieltjes waar nu 2 "vreemde " krielkuikens bij zitten.
              is zeker weten mooi maar zolang er maar geen vogels bij in zitten

Opmerking

Hoi,

Mijn zus had ooit ook een kippenren met een koppel kanaries erbij, alles ging goed totdat de kanaries jongen kregen die uit wilde vliegen maar dat nog niet goed konden, de kippen maakte korte metten met die jonkies, horrorshow.

Dree

Opmerking

daarom zeg ik het ook nooit doen kippen zijn niet zo lief

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henk
                    Een eitje van een kriel smaakt net als een ander ei.
                    Krielen leggen wel minder eieren dan een legkip.
                    Het hangt erg van de soort af.

Henk
                    Sorry Henk maar dat ben ik niet met je eens,er zit wel degelijk verschil in smaak tussen mijn krieleitjes en die uit de supermarkt,welke je dan ook neemt,uitloop,maiseieren,zonnebloem en weet ik wat voor meer eieren ze hebben.
                    Nu heb ik franse Faverolles en kan het misschien daaraanliggen
                    Zijn een beetje chauvinistischer
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

De eitjes van je eigen krielkippen smaken zelfs beter !

Opmerking

Wat de smaak van eieren aangaat:
                        What goes in also comes out.
                        De lekkerste eieren komen uit kippen die gevarieerd eten en geen kunstmatige rommel hebben gekregen. (maar smaken kunnen verschillen )

Een oude kip is wat taaier dan een jongere.
                        Om hem gaar te krijgen moet ie wat langer in de pan liggen.

Opmerking

KRiel eieren zijn veeeeeeel beter van smaak dan gewone eieren, bij mij leggen ze om de 2 dagen een ei
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Dat er krielkippen gaan komen is nu zeker, enkel ga ik dan toch maar wel een apart hokje voor ze bouwen,met een kleine ren er aan.
                            Bedankt voor de reactie,s ik heb er weer een project bij

Opmerking

heel verstandig dat je ze niet bij de vogels doet veel plezier met de krielen tip voor lekkere eieren neem voer van het merk havens iets duurder maar wel heel goed

Opmerking

Working...
                              X