Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voederbakjes kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tips voederbakjes kwartels

Hoi,
    Ik wilde graag weten wat voor voederbakjes jullie voor de kwartels gebruiken en of jullie nog tips hebben.

Bij mijn vogels gebruik ik voeder silo's die ik ophang en daar ben ik tevreden over. Voor mijn kwartels heb ik een voedersilo die ik op de grond kan zetten, maar daar maken ze wel een zootje van hoor

Jullie nog ideetjes voor voederbakjes waar je voor meerdere dagen voer in kan doen?

Helena
    Voel je vogelvrij...

ik heb gewoon zoiets gemaakt voor mijn kwartels
    Bijgevoegde Bestanden
    Groetjesss Bob
    tips zijn altijd welkom!

Opmerking

ik gebruik gewone ovale eetbakjes waarin mijn vogels allemaal voer krijgen
      Click image for larger version

Name:	eetbakje.jpg
Views:	3
Size:	2,2 KB
ID:	428637
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bobjan10
        ik heb gewoon zoiets gemaakt voor mijn kwartels
        Dat is inderdaat een prima bakje.(kuiken formaat)
        Heb ik in mijn volliere ook in gebruik ,,voor alle vogels .

Opmerking

Let wel op dat je niet de muizen gaat voeren, met al dat lekkers op de voliere bodem.

Gr Arjan

Opmerking

Is het onverstandig om elke dag een klein beetje in de buitenvoliere te strooien (word regelmatig schoon gehart/veegd/zeef)

Verder voer ik in kleine bakjes die ik s avonds wegneem en s morgens plaats
            Groeten,

Henry
            zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

Het beste is om geen voer los te strooien en dus contact met de bodem te laten komen(ziektes)

Ik zou het gewoon in schaaltjes/bakjes aanbieden
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henryvanhattem
                Is het onverstandig om elke dag een klein beetje in de buitenvoliere te strooien (word regelmatig schoon gehart/veegd/zeef)

Verder voer ik in kleine bakjes die ik s avonds wegneem en s morgens plaats
                Dat is helemaal niet verkeerd.
                Als het wat binnen regend dan gaat er vanalles groeien ,wat ook weer eetbaar is.
                Alle vogels scharrelen graag op de grond om voedsel te zoeken ,,de meeste doen in de natuur niet anders.
                En dat geld zeker voor alle grond vogels.
                Bij kippen ,eenden en duiven word vaak niet anders gedaan ,,daar gebruikt men vaak helemaal geen voerbakken.

Opmerking

@Animal dat is ook mijn idee. Je ziet dat met name de kwartels en duifjes zich daaraan te goed doen. Trouwens groenvoer ligt bij mij ook op de grond. Grassen, vogelmuur en dat gesnor. Maar ik ben beginner en weet ook niet alles.
                  Wat ik merk dat als geweldig word ervaren: grote bloempot vullen met grond, vogels zaad instrooien. Nat maken. Afdekken met plastic. Met 2 weken heb je allerlei plantjes en sscheuten: 2 dagen later is het helemaalg esloopt/op. Je doet ze daar echt een plezier mee.

@Allen ik heb wel tig mussen tegenwoordig in de tuin, en merels, en veel ander gevolgelte..
                  Groeten,

Henry
                  zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

Working...
                  X