Ik heb Japanse kwartels in Barneveld gekocht. Deze hebben ontstekingen aan de poten. Is dat een veelvoorkomend verschijnsel en wat kan ik er aan doen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Japanse kwartels, ontstekingen
Collapse
X
-
veearts
Ik denk dat je beter even een bezoek aan de vogeldierenarts kan brengen.
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerarsbedankt voor je reactie ze liepen op schelpen zand
inmiddels is dit hooi geworden
het zijn zweertjes met een punt in het midden
je ziet aan het lopen dat het erg pijnlijk is
groeten geerars.
Als ik het zo hoor dan gaat mijn eerste gedachte uit naar kalkpoten. Dit wordt veroorzaakt door kleine mijten die onder de huid (hoornschubben) leven. Hier kunnen ze dan onstekingen veroorzaken. Meestal wordt er dan ook een hoorachtige aanslag op gevormd, vandaar de naam. Deze aanslag is goed te zien. Is die te zien?
Te behandelen door regelmatig in de smeren met slaolie waaraan een paar druppels betadine (jodium) is toegevoegd, zo'n 4-7 dagen. Tevens hok grondig reinigen.
Als je twijfelt raad ik je toch aan om, zoals eerder al door Henk3 gezegd, even naar een vogel/dierenarts te gaan. Kan je een hoop ellende besparen.
Lennert
Opmerking
-
Oke Geerars fijn dat het goed gaat met je kwartels.
het is trouwens een pluimpje waard dat je uit jezelf het eindresultaat meedeelt (soms hoor je helemaal niks meer na een advies) zo kunnen andere mensen zoals ik die niet goed wisten wat het beste is er ook van leren. helemaal top!
en veel succes verder met je vogels.
mvg BenGroeten, Ben
Opmerking
-
Hallo Geerars Weet Je Wat Ook Goed Help.
Deed Ik Zelf Altijd Bij De Kippen Ge Woon Ivermectine Halen Bij De Veearts, En Dat Er Gewoon Over Heen Druppelen Dat Ga Ook Heel Goed, Maar Wel Fijn Dat Het Andere Ook Help Dus Nu Zijn Er 2 Dingen Achter De Hand Als Het Weer Gebeurd.
Groetjes Petra.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking