Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gehandicapt kwarteltje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
    Hoi,
    Marla wat ga je doen dan als hij zich niet meer kan voortplanten, tenminste ik denk dat je dat bedoelt toch niet euthanaseren?

Troetelduifje, het lijkt me toe dat Handy of Stokje nog prima kan vooruitkomen met dat pootje er bij. En als hij verder geen pijn heeft, en bij je mag blijven is dat top.

Ik zou kwarteltjes ook leuk vinden onderin mijn voliere-tje, maar misschien is (volgende week na uitbreiding) 1 meter bij 60 cm te klein?

Sterkte met de lieve kleine vechtertjes (voor hun leven dan he....)
    Nou ik heb hem vandaag naar de dierenarts gebracht....Het bleek al te erg te zijn. Gangreen......Tot in del luchtzakken al. Met toestemming heb ik hem net laten inslapen....Ben er nu echt kapot van! Ik had zo'n leuk koppel....Nu is de vrouw alleen.

Arts zegt ook dat een rat of steenmarter zijn been eraf gebeten heeft!!! Ik heb net een gat ontdekt...gewoon kats door de muur Ik ben echt woedend man!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marla
      Nou ik heb hem vandaag naar de dierenarts gebracht....Het bleek al te erg te zijn. Gangreen......Tot in del luchtzakken al. Met toestemming heb ik hem net laten inslapen....Ben er nu echt kapot van! Ik had zo'n leuk koppel....Nu is de vrouw alleen.

Arts zegt ook dat een rat of steenmarter zijn been eraf gebeten heeft!!! Ik heb net een gat ontdekt...gewoon kats door de muur Ik ben echt woedend man!
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik zou kwarteltjes ook leuk vinden onderin mijn voliere-tje, maar misschien is (volgende week na uitbreiding) 1 meter bij 60 cm te klein?
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

sneu

Hoi Marla,
          Dat is sneu zeg, maar idd beter voor het mannetje.
          En je vrouwtje krijgt vast wel weer een nieuw vriendje.
          Kan me voorstellen dat je verdrietig en boos bent.
          Maar ja het is en blijft de natuur, ook al lijkt het niet eerlijk.
          Sterkte er mee hoor!

Opmerking

binnenvoliere

Hoi Troetel,
            Ik heb een binnenvoliere.
            Dus geen last van muizen en havikken en adelaars en dodo's
            En tot nu toe heeft het hier binnen niet geregend...........LOL
            De zebravinkjes scharrelen ook graag en natuurlijk zou ik naast het kerstboompje andere schuilplaatsen maken.
            Maar eerst maar eens uitbreiden volgende week en de vogels daaraan laten wennen.
            De 2 kleinen zijn heel leuk en hebben nu zo'n beetje de hele ruimte bekeken. Ze zijn ook pas 5 dagen uit het nest he....
            Ik las in het boek dat angst voor mensen (ja mij persoonlijk ) aangeleerd gedrag is. Das wel jammer. Als ik hen dus tammer zou proberen te maken, zouden ze hun jongen niet meer leren om bang voor me te zijn.
            Toch ga ik proberen ze uit mijn hand te laten eten maar dat kan nu nog niet want pa en ma voeren nog.

Opmerking

Ik las in het boek dat angst voor mensen (ja mij persoonlijk ) aangeleerd gedrag is. Das wel jammer. Als ik hen dus tammer zou proberen te maken, zouden ze hun jongen niet meer leren om bang voor me te zijn.
              Toch ga ik proberen ze uit mijn hand te laten eten maar dat kan nu nog niet want pa en ma voeren nog.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

hoi

Hoi TD,
                Je hebt gelijk hoor
                Ik had ze ook meteen 'moeten' pakken om te knuffelen
                En zebra's zijn geen kromsnavels, al zijn er altijd uitzonderingen he
                Ik wil er ook niet te veel aan hechten, want ze zullen weg moeten, dus laat ik het maar zo.
                Wel mooie verhalen over vogels zo he.... dank je wel

Opmerking

... ik moest even nadenken wie TD was hahaha.

ja mooie verhalen soms, met die beestjes.

Ik heb nu geen japanse meeuwtjes meer, alleen beige zebra's, 2 koppels. brutaal en leuk en volop aan het bouwen. leuk om naar te kijken.

maar de kwarteltjes die lief bij elkaar zitten te genieten in het zonnetje... ook leuk.

De duifjes die het zoveelste nest bevruchte eitjes niet volbroedt; niet zo leuk. maarja, hoort erbij.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Het andere pootje begint ook te verlammen.

Het haantje komt moeizaam vooruit door zijn 'goede' pootje een beetje aan te spannen en de rest met zijn vleugeltjes te doen.
                    Dat is geen leven meer.

ik heb een afspraak voor vanmiddag gemaakt om hem te laten inslapen.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

het mannetje is uit zijn lijden verlost
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

sneu

Hoi TD,
                        Goed dat je het zo gedaan hebt.
                        natuurlijk is het jammer, maar zonder pootjes gaat niet
                        je hebt je best gedaan he....
                        sterkte hoor

Opmerking

'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Mooie Kerel

Nou mooie man toch
                            ik heb nog geen verstand van kwartels hoor
                            ik heb vandaag mijn voliere uitgebreid maar vind niet dat er kwartels bij kunnen
                            de bodem is nu 60 diep en 1.20 breed
                            Als ik aan de linkerkant ga uitbreiden echter..................misschien dan?
                            Ik stuur morgen een foto hoor
                            Ik wl de birdies niet opschrikken met flitslicht
                            en ik wil er nog wat takkies in doen
                            iig is het stel weer op de eieren gaan zitten, dacht ik wel, als ze eenmaal goed broeden zijn ze er niet vanaf te kietelen

Opmerking

Beetje oppassen met takken. Ik had takken bevestigd aan de zijkant van mijn kooi, die dan uitstaken, zodat de vogels erop konden zitten. Dat leek natuurlijker dan ronde stokken. Maar toen de vogels opschrikten en wild door de kooi vlogen haalde een duifje haar borstkas open langs een scherp stukje.
                              Dus nu heb ik allemaal ronde stokken van verschillende diktes en een levende stuik, waar dus geen droge scherpe stukken aan zitten in de kooi gedaan.

nu heb ik dat soort ongelukken niet meer.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

ja

Hoi TD,
                                Ik heb er kunststof takken met bladeren in gedaan, dus geen dikke takken met puntige steekdingen. Deze buiten heel flexibel. Als ze er al tegenaan vliegen (wat ik niet heb gezien) dan buigt het door en gebeurt er niks. Ik had er ook niet precies bij gezegd wat voor takkies ik bedoelde.
                                Geen gevaarlijke dus.
                                Verder wil ik nog even van je weten (en dat mag ook via prive bericht aan mij) hoe je vriendin een eind aan het lijden van het beestje heeft gemaakt. Niet omdat ik dol ben op morbide verhalen (behalve fictie dan ) maar toen Calimero ziek was, heb ik ook nagedacht over een vorm van 'euthanasie'
                                Dank voor je reactie.

Opmerking

Working...
                                X