Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartels stuk voor stuk dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kwartels stuk voor stuk dood

Groeten,
    Johan

http://johanhendriks.webklik.nl

Van welk geslacht is de kwartel die er al in loopt?
    En welk geslacht is degene die je erbij plaatst.

Het kan zijn dat je een mannetje hebt en als je er dan een man of vrouwtje bij plaatst deze totdat hij doodgaat opgejaagd wordt.
    Dat heb ik hier eens gehad, toen heb ik die man weg gedaan en een nieuw koppel gekocht. Dat ging goed.

Kwartels kunnen in principe vrij goed tegen de kou dus dat zou het bijna niet kunnen zijn.

Opmerking

ja ik denk het inderdaad ook dat die ene kwartel die je nog hebt niet erg sociaal is tegenover de nieuwe.ik zou ook een nieuw koppel kopen.of anders even apart van elkaar houden maar wel dat ze elkaar kunnen zien, maar hier moet je dan natuurlijk wel een mogelijkheid voor hebben.ik zou nu even wachten met nieuwe kopen,in de meeste verkoopplaatsen is er een behoorlijke temperatuur,de overgang naar dit koude winterweer zou hij ook niet kunnen overleven.
      tegen de kou kunnen ze wel,ze kunnen bij ons binnen en buiten maar als het niet te hard vriest zitten ze bij ons gewoon buiten tegen elkaar aangekropen,kop tegen kont
      Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
      have a nice day

Opmerking

De gene die ik al had was een vrouwtje, de nieuwe een haantje. Ik weet dat de oude sowieso de nieuwe aan zou gaan vallen, dat weet ik uit ervaring, dus die had ik apart gezet in een ander hok. Zo dat de nieuwe even kon wennen aan zijn nieuwe territorium.
        Groeten,
        Johan

Opmerking

Mocht je nog andere kwartels erbij kopen plaats ze dan allemaal bij elkaar in een andere kooi of ongeving en laat ze eerst een paar weken aan elkaar wennen.
          Daarna kan je ze weer terug in de ren plaatsen.

Opmerking

hou er ook even rekening mee dat vogels luchtkamers in hun botten hebben te veel temp, verschil is dodelijk en als ze van buiten in 1 keer in de warmte komen is ook niet goed kan zeer pijnlijk wezen voor de vogel

Opmerking

Hij zat bij de vorige eigenaar ook gewoon onverwarmd, daar had ik wel rekening mee gehouden. Tja, hij heeft natuurlijk wel even in de warmere auto gemoeten daar kon ik niet omheen.
              Groeten,
              Johan

Opmerking

het blijft raar. Wat geef je ze te eten? welke andere vogels zitten erbij? hoe groot is je voliere? we hebben toch wat meer info nodig.
                Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Het nachthok is +- 2,5 bij 1, de vlucht +- 2,5 bij 5,5.
                  De kwartels krijgen elke dag zaad voor tropische vogels en natuurlijk gewoon drinkwater. Verder de restjes die de andere vogels laten vallen.

Andere vogels zijn kanaries, zilverbekjes, zebravinken en bourksparkieten. Nooit gezien dat die de kwartels lastig vallen echter.
                  Groeten,
                  Johan

Opmerking

die kwartels hebben toch ook minimaal 2 keer per week een beetje eivoer nodig.

Opmerking

Ik heb het wel eens meer geschreven , dit is een eigen ervaring met kwartels, ik keek zojuist buiten en het is stik licht door de maan , vaak vlogen mijn kwartels zich te pletter tegen de bovenkant van de voliere daar het zo licht was en zij dus goed konden zien.
                      ik probeerde later altijd te werken met een dichte bovenkant zodat de maan er niet meer in scheen van boven af.
                      succes .

Opmerking

'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

dwergkwartels onder een laag hooi ??? ik heb een pak hooi liggen voor de konijnen ,nooit aan gedacht dat kwartels daar ook iets mee doen . kruipen ze daar echt in ? wij hebben in onze voliere ook zebravinken die hebben die pluk hooi ook zo weg en in hun nestje zeker
                          Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
                          have a nice day

Opmerking

Bedankt voor de tip.
                            Maar dat lijkt me niet de reden dat ze steeds dood gaan.
                            Groeten,
                            Johan

Opmerking

Working...
                            X