Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gezonde kwartels sterven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gezonde kwartels sterven

hoi

2 weken geleden is er een eerste kwartel gestorven. ze zat bol en waggelde enorm als ze rondliep. ze had ook moeite met rechtop te staan. ik heb ze appart binnen in een garage gezet en merkte dat ze erg veel dronk, niets at en bijna niets van uitwerpelen liet vallen. zij is later die avond gestorven. en de dag ervoor was er niets te merken.

de dag daarna zijn we met een andere kwartel naar de dierenarts gegaan voor te zien of het niets besmettelijk was. zelfs haar stoelgang is onderzocht. ze was helemaal in orde en gezond. we hebben wel voor alle zekerheid allemaal antibiotica gegeven.

diezelfde onderzochte kwartel is gisteren. (een week en half later) na die andere ook gestorven. dezelfde manier. ervoor niets gemerkt. s'ochtends naar het kot gegaan. ze waggelde dronk veel en had weinig stoelgang. maar die was puur wit en plat bijna waterig. we hebben niets veranderd van voer.

wel valt op dat de eerst 5 kwartels die we hebben (de 2 die er gestorven van zijn horen erbij) groter en breder en tammer zijn-waren. we hebben dan nog ergens anders 4 ander gekocht (hetzelfde soort "japanse") maar deze ogen fijnder, iets kleinder, gestroomlijnder en veel levendiger. waren die dat gestoven zijn soms oud en de combinatie met koude hun fataal geworden. wel zitten we sinds kort met muizen in hun buurt.

ze hebben een heel groot buitenhok en een tuinhuisje als binnenhok plus nog een klein hokje. we hebben nu nog 5 hennen en 2 hanen. ze zitten samen met 2 patrijzen en 2 vlaamse reuzen (konijnen) alles gaat supper goed tussen hun.

wat is er toch aan de hand? we zitten echt met ons handen in het haar. we willen niet de andere ook verliezen. die dat gestorven zijn hadden we nog maar iets meer dan 4 maand.

Opmerking

waar zijn de andere berichten waar onder die van mij

Opmerking

gebleven

waar zijn de andere berichten waar onder die van mij
        Berichten met als rode draad "waar ben je mee bezig " zijn niet bepaald een hulp voor degene die op zoek is naar antwoorden voor de gerezen problemen. Beetje positiever alstublieft.

Groet,

Rob.

Opmerking

ja ja

sorry hoor maar als ik dat lees als vogel liefhebber kan ik niet anders als zo reageren als je zo iets leest sorry maar daar kan ik me heel over maken waarom begginen mensen met vogels of andere dieren en NA DAT ER PROBLEMEN ZIJN DUS DODE DIEREN komen ze met vragen sorry maar dat gaat bij mij in het verkeerde keel gat

Opmerking

afspraak

We hebben afgesproken dat we vriendschappelijk en beschaafd met elkaar omgaan. Als er iets in het verkeerde keelgat is geschoten moet je dus eerst even flink hoesten en kuchen. Na een kwartiertje is het weer wat gezakt en dan geef je een antwoord (of niet) wat niet in strijd is met de gemaakte afspraken.

Groet,

Rob.

Opmerking

heeft uw buurman geen last van de muizen die ook in uw voliere zitten
              als die vergif gezet heeft kan dat in uw voliere terecht komen
              er zijn tregenwoordig zakjes met vergif in de handel die niet moeten open gedaan worden
              als de muizen daar mee rond zeulen en ze in uw voliere kapot bijten kunnen de kwartels van dat graan met vergif eten
              ps ik lees nergen s iets van kippen
              die hanen en hennen zijn de kwartels

Opmerking

kippen

ps ik lees nergen s iets van kippen
                Inderdaad, de hanen en hennen zijn de kwartels. Patrijzen zijn wel een soort kippen?

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                  sorry hoor maar als ik dat lees als vogel liefhebber kan ik niet anders als zo reageren als je zo iets leest sorry maar daar kan ik me heel over maken waarom begginen mensen met vogels of andere dieren en NA DAT ER PROBLEMEN ZIJN DUS DODE DIEREN komen ze met vragen sorry maar dat gaat bij mij in het verkeerde keel gat
                  jij hebt altijd wel wat te zeuren sorry rob kon me niet meer inhouden

mvg

ps die animal geldt hetzelfde verhaal voor
                  Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje

mvg

o denk je er zo over mij best hoor jammer voor jou

Opmerking

Kleine reactie

Het wordt langzaamaan tijd voor de kerstgedachte, vrede op aard en in ons allen een welbehagen. En natuurlijk ook bij onze gevederde vrienden.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

eerst hadden we de konijnen. we zijn toen aan meerdere vogelkenners en zelfs een dierenarts, gaan vragen wat we erbij konden zetten. die zeiden allemaal dat kwartels zonder problemen erbij konden, zolang als ze elkaar maar konden ontwijken als ze dat willen. dan hadden we nog plek zat en zeiden ze dat we ook nog een koppel patrijzen erin konden houden. ze zitten nu allemaal al zeker al meer dan 4 maanden bij elkaar zonder ook maar enige vorm van problemen. 1 van de kwartels sliep soms bij de konijnen. en 1 ander zit veel bij de patrijzen als groepje. nu nog. de overige kwartels die we nu nog hebben zien er heel anders uit, veel levendiger en gezonder dan diegeene die zijn gestorven. echt dag en nacht verschil.

onze buren hebben geen last van muizen en strooien niets. we wonen tussen bos. dus muizen in overvloed.

Opmerking

Hier zitten ook konijnen in voilere hoor geen probleem.
                          En ook hier sliepen kwartels en konijnen in 1 nachthok.

Probleem zal nu niet meer te achterhalen zijn, misschien waren ze wel oud
                          en problemen met de kou wie zal het zeggen.

Kunnen de muizen in de voilere komen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje

mvg

Er zijn er hier erg veel die niet tegen de mening van een ander kunnen en zelf altijd gelijk moeten hebben.

Opmerking

Working...
                            X