Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fuut in de tuin?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Fuut in de tuin?

Lieve vogelliefhebbers,

ik hoop dat jullie mij (beter gezegd de fuut) kunnen helpen. Ik heb namelijk heel wat vogeltjes in de tuin omdat ze weten dat er een heleboel te eten valt.
    Tegenwoordig loopt er ook dagelijks een fuut bij. Tenminste, ik denk dat het een fuut is... een hele dikke zwarte vogel met een rode snavel die bijna niet vliegt.

Hij kan niet bij het voedsel dat er hangt, en als ik het voor hem op de grond gooi wordt het opgegeten door kauwen.
    Hoe kan ik deze fuut eten geven? Ik vind hem zo zielig omdat ik zie dat hij zit te wachten totdat de mussen iets laten vallen...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

een fuut lijkt me stug (zwart en rode snavel)....deze zijn meestal best schuw en eten vis dus dat die in je tuintje op vis zit te wachten lijkt me stug......

heb je geen foto?
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Een fuut heeft geen rode snavel, zal waarschijnlijk een waterhoen zijn.
      Die eten voornamelijk waterplanten, maar wat stukjes brood lust hij nu ook wel.

Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Ai.. wat een blunder. Maar dat is hem ja, de waterhoen.
        Brood heb ik gegeven maar wordt dus voor zijn neus weggehaald omdat hij te schuw is. Hij zit echt bovenop de heg te wachten tot de mussen iets laten vallen.

Ik zal straks wat brood op de heg leggen waar ie net lag te wachten.

Opmerking

waterhoen

Een waterhoentje die op de heg in een tuin zit lijkt me al behoorlijk radeloos. Misschien in dit geval toch beter de dierenambulance bellen zodat voor opvang gezorgd kan worden. In de tussentijd kan je wel proberen om hem met wat brood en kleine stukjes appel wat bij te voeren.

Groet,

Rob.

Opmerking

Hij is nu weer weg... Ik zie aan de pootafdrukken dat ie wel brood heeft gegeten naast de keukendeur.

Ik hou de tuin in de gaten!

Opmerking

eten zowat alles hoor dat hij nu bij u in d etuin zit zal misschien te maken hebben doordat de vijver waar hij oorspronkelijk zijn gebied heeft bevroren is.
              dan gaan ze meestal verderop zoeken naar eten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Een fuut heeft geen rode snavel, zal waarschijnlijk een waterhoen zijn.
                Die eten voornamelijk waterplanten, maar wat stukjes brood lust hij nu ook wel.

TUUT TUUT TUUT ,De groeten van FUUT.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door secret garden
                  eten zowat alles hoor dat hij nu bij u in d etuin zit zal misschien te maken hebben doordat de vijver waar hij oorspronkelijk zijn gebied heeft bevroren is.
                  dan gaan ze meestal verderop zoeken naar eten.
                  Heb brood en zaadjes gestrooid. Heb hem vandaag nog niet gezien.
                  Bedankt voor de reacties!

Opmerking

als ik jouw was dan zou ik het
                    brood in het water gooien

Opmerking

Waterhoentjes worden in deze periode ook wel vrolijk van een paar meelwormen of nog beter wat universeelvoer.

Of . . . . .

bijvoorbeeld niet alle rozijnen in de oliebollen verwerken, maar er ook een paar buiten strooien, doe je meteen ook de merels e.d. een plezier!
                      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

aha

En ik maar denken dat ik de enige zonderling ben die per week een zak rozijnen aan de merels verstrek..............

Het hondje die af en toe langs loopt, lust ze trouwens ook wel.

Groet,

Rob.

Opmerking

Nee hoor, jij bent zeker niet de enige...... Ik koop ook regelmatig krenten en rozijnen en meng deze met universeel voer. Ze zijn er gek op! En om te voorkomen dat mijn honden de bak leegslobberen zet ik deze hoog weg.
                          Heb ik ook nog een druivenrank van een meter of 10 waar ik de druiven niet afhaal; ze zijn echt niet te vr...... Vogels denken daar geheel anders over en zorgen ervoor dat tegen de snoeitijd alles opgegeten is.

gr
                          Hans.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                          X