Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'de overproductie van Chinese dwergkwartels'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik geloof dat het weleens bij papegaaien met gedragsproblemen wordt gedaan, maar die zijn wel een stuk groter dan dwergkwarteltjes

En vroeger de bekende experimenten met gecastreerde hanen om de effecten van geslachtshormonen te ontrafelen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
      Ik geloof dat het weleens bij papegaaien met gedragsproblemen wordt gedaan.
      En ik weet een geval dat het DOOR papegaaien met gedragsproblemen wordt gedaan.

Of, nou ja, bijna dan hahaha
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

Opmerking

onlangs heb ik me ook cdk genomen .natuurbroed
        dus ik hoop komend jaar wel op een nestje er van ..

heb er lang op moeten zoeken om natuurbroed te vindne bij mij in de buurt .....cdk

een paar jaartjes terug fokte ik japanze kwartels .
        deze hielt ik gewoon los in mijn afgezete achtertuin .ik had 1 voer plek waar ze altijd hun voer vonden ....was leuk om te zien die kwartels zo los

maar of dit ook gaat met cdk weet ik niet
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
            Agressief gedrag blijkt erfelijk te worden doorgegeven, dus agressieve oudervogels (meestal haantjes) dienen dan ook onherroepelijk te worden uitgesloten van fok.
            Mooie oproep. Bovenstaande gedachte kwam ook in mij op toen ik bij een kweker een hok vol CDK's zag waarvan de eitjes in de broedmachine kwamen. Als zo'n hok helemaal vol zit zijn het natuurlijk ook altijd de dominante/agressieve mannetjes die hun genen doorgeven.

Dus het zou wat mij betreft mooi zijn als jou oproep gehoor vindt .
            Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

amaai ; hier allen al veel gekweekt zeker ?
              eet die kwartel eitjes op , in de soep lekker.
              opeten .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                amaai ; hier allen al veel gekweekt zeker ?
                eet die kwartel eitjes op , in de soep lekker.
                opeten .
                Zeker! Lekker opeten.
                En de hond smult er ook iedere dag eentje op.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

de kwartel eitjes kun je heerlijk gebruiken in bv sla gerechten

Opmerking

Ik heb trouwens geen haan, alleen 4 hennen. Ik wil helemaal geen kuikens, want zoals al is gezegd; er zijn genoeg CDK's op de wereld. (en een kraaiende haan in een dicht bevolkte woonwijk....)

Ik had gehoopt op een enorme berg eieren, maar dat is me afgelopen jaar tegen gevallen. Maar goed; ik heb afgelopen lente ook pas 3 van de 4 dames aangeschaft, dus die moesten misschien nog wennen. Of volwassen worden.

Hoop komend jaar op meer. Mmmmmmm.

Alleen toen we 2 weken op vakantie gegaan waren lagen er ineens 20 eitjes in een hoekje. Met 1 hen erop, maar niets was natuurlijk bevrucht.

1 hen legt trouwens al niet meer; die is van 2010 en heeft al een behoorlijke keelstreep.

Maar dan mag ze nog gewoon lekker rondscharrelen en haar 'oude dag' bij mij slijten.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

als er alleen nog maar gekweekt word met natuur broed word het aantal kwartels wel wat minder .er komen er dan wel bij maar niet meer 10000 te gelijk zo als ze uit een bm komen

hier heb ik nu 5 hennetjes en 3 haantje
                      maar toch hoop ik op natuurbroed komend jaar .....

Opmerking

tja, zoveel teveel kwartels eindigen waarschijnlijk voor de slangen, die natuurlijk ook moeten eten.

Voor restaurants is een CDK weinig interessant denk ik; zit niets aan.

Grotere kwartels kan ik me voorstellen dat die per 10.000en in de broedmachine gebroed worden, vooral voor deze tijd van het jaar, zodat die in restaurants op het menu kunnen staan.

Net zoals er een overschot aan konijnen, kalkoenen enzo gekweekt wordt voor de feestdagen.

(vergeet ik nog het punt waar het om ging: ) Maar die overdaad kweken heeft dan nog een doel. 10.000en CDK's kweken waar je verder niets aan hebt..... dat geeft alleen maar overdaad.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Tekort aan hennetjes en teveel aan haantjes

Gevolg van deze overproductie is nu mijn probleem geworden.
                          Ben naarstig op zoek naar een hennetje. Die van mij is overleden waarschijnlijk ouderdom (5jaar). De haan schreeuwt zich de hele dag schor. Dus wil graag een nieuwe hen.
                          Alles wat aangeboden wordt zijn overtolligge haantjes of een hen kopen en de haan verplicht afnemen, dat wordt dus ruzie in de voliere.
                          Als je de haantjes niet kwijt kunt verplicht je de kopers dus om ook altijd haantjes erbij te nemen.
                          Als je kippen hebt en je broedt eieren uit dan zal de helft haantjes zijn.
                          Die worden door de kippenhouders meestal verwijderd ( geslacht?).
                          Blijkbaar zijn er bij vogelliefhebbers weinig mensen die de haantjes van de CDK op deze manier durven of kunnen weghalen of op een humane manier laten inslapen.

Opmerking

dit probleem zal er altijd zijn
                            dat er haantje te veel zijn .......en kweekers willen niet alleen met de haantjes blijven zitten ....toen wij nog kippen hadden .werden de haantjes opgefokt tot een bepaalde leeftijd en dan gingen ze op wintersport ( was een groot ras

bij cdk .ligt het welicht anders daar moet je al een aantal van hebben
                            de jpk heb ik wel al de haantjes voor de .... gedaan .maar die zijn ook een stuk groter

@ R.J.Meijer
                            IK weet niet waar je woont .kom je anders hier maar een hen hallen ..

Opmerking

Je hebt gelijk!
                              Ik zelf heb een triotje in mijn buitenvoliere.. Ik vrees helaas ook dat deze vogels( en waarschijnlijk de voorouders) uit de broedmachine komen!
                              Dit omdat er vrij weinig natuurlijk gedrag terug tevinden is, wat ik ook doodzonde vind
                              16 Jarige Zebravinken houder.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Davevs15
                                Je hebt gelijk!
                                Ik zelf heb een triotje in mijn buitenvoliere.. Ik vrees helaas ook dat deze vogels( en waarschijnlijk de voorouders) uit de broedmachine komen!
                                Dit omdat er vrij weinig natuurlijk gedrag terug tevinden is, wat ik ook doodzonde vind
                                ik heb eens bakken vol met jonge cdk .gezien van verschilende leeftijden .ook de jk dat gaat allemaal volop in de BM .toch zonde

vandaar dat ik dus natuurbroed probeer te doen .....er zijn nog wel wat kweekers van cdk die aan natuurbroed doen ....en echt veel kosten deze nakomelingen van de cdk ook niet

Opmerking

Working...
                                X