Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDK swinters naar binnen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• CDK swinters naar binnen?

Moeten CDK in de winter naar binnen of kunnen ze gewoon in de voliere blijven?

Als er genoeg beschutting is in de voliere dan kunnen de CDK gewoon in de winter buiten blijven. Ze moeten niet op de tocht zitten.
    Ik zelf haal die van mijn ook niet naar binnen en heb ze al een paar jaar.

Opmerking

Bij ons zitten de CDK altijd buiten maar afgelopen winter toen het toch behoorlijk fris was hebben wij ze in de schuur geplaatst in een broedkooi van 1200 x 500 x 500 mm met beukensnippers Zo waren ze van de grond af en zaten ze beschut tegen de wind en voorkom je dat de tenen / poten bevriezen.

Opmerking

Onze voliere staat sowiezo al 10 cm van de grond af omdat die op ''poten'' staat. In de winter heb ik al het gaas bedekt met plexiglas.

Opmerking

Misschien kan je er ook nog eens bubbeltjesfolie onder de voliere doen als extra isolatie

Opmerking

Matsje <3

Opmerking

Opmerking

De CDK kunnen heel goed tegen de kou, afgelopen winter was het bij ons -12 en het enige wat we gedaan hebben is de voliere afschermen met plexiplaten. Alle vogels zaten toen uit de wind / geen tocht maar onverwarmd.
                Toen de kou te lang aan hield hebben we ze overgeplaatst naar een grote broedkooi in een onverwarmde schuur.
                Over ziektes overbrengen, dat kan natuurlijk met elke soort vogel die niet gezond is.

Opmerking

Working...
                X