Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkiet zonder snavel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Parkiet zonder snavel

Hallo,
    Gister werdt er bij mij aan de deur een parkietje gebracht door een kennis
    Tot mijn schrik had hij bijna geen bovensnavel meer tot aan zijn neusgaten
    Hij vroeg of ik hem wou opvangen en in leven wou houden aangezien dit zijn eerste parkiet is en ik "al" een jaar vogels houd(niet echt heel lang)
    Het was de dag ervoor gebeurt en het kwam door zijn argeponnis(dwergpapegaai) die hij al een tijdje had en los vloog
    Hij pakte de parkiet door de tralies heen
    de parkiet eet wel gewoon parkietenvoer en sla maar je zie ze gehemelte helemaal en hij steekt steeds zijn tong uit
    Hij zit nu apart want ik wil hem nog niet bij de andere parkieten zetten
    Maar hij schreeuw steeds naar de rest en hij gedraagt zich vrij normaal
    Zou ik hem er al bij kunnen zetten? De kooi is 3 meter lang en 1 meter 20 breed met binnen hok en er zitten 10 parkietjes nu in
    En groeit de snavel ooit weer aan?
    Alvast bedankt
    Mvg Lenny

Pittig!!
    Ik zou het niet weten maar wil je wel sterkte wensen!
    Jammer dat die kennis het zover heeft laten komen. Laat dit een les zijn voor mensen dat kromsnavels niet zo makkelijk zijn om samen te houden.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

ik denk dat de snavel niet snel aan zal groeien. Denk dat de parkiet er wel degelijk last van heeft en hoe pelt hij zijn zaadjes dan? dit kan namelijk niet zonder bovensnavel.
      groeten gijs

Opmerking

Hij eet vooral tropische vogel mix dat had ik omdat ik ook zebra vinken heb en dat voer hoefde hij niet te pellen
        Ik heb een bakje normaal parkieten voer en tropisch zodat als hij misschien al wel kan eten dat hij dat kan doet
        Maar ik zag hem vanmiddag de kleine zaadjes er tussen vandaan eten
        Aangezien hij nog een stukje van zijn boven snavel heeft en zijn volledige ondersnavel lukt het dus wel hopelijk
        bedankt voor de reactie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door LennyLeonard Bekijk Bericht
          Hij eet vooral tropische vogel mix dat had ik omdat ik ook zebra vinken heb en dat voer hoefde hij niet te pellen
          Ik heb een bakje normaal parkieten voer en tropisch zodat als hij misschien al wel kan eten dat hij dat kan doet
          Maar ik zag hem vanmiddag de kleine zaadjes er tussen vandaan eten
          Aangezien hij nog een stukje van zijn boven snavel heeft en zijn volledige ondersnavel lukt het dus wel hopelijk
          bedankt voor de reactie
          Zijn snavel is dus, wat ik begrijp, afgebroken. Hopelijk groeit het weer aan en komt hij helemaal in orde. Je zou daar eens op kunnen googlelen.
          Groetjes, Chantal

Opmerking

Lust hij eivoer? Dat geeft hem misschien wat extra kracht en vitaminen.

Opmerking

Ja er staat altijd een bakje kracht voer onderin de voliere voor de jongen
              Dus dat komt wel goed
              Morgen ga ik hem denk ik in de kooi laten
              Hij eet wel vaak eivoer(dat gele toch?)
              Bedankt voor de tip en u reactie
              Mvg Lenny

Opmerking

Ja, dat gele is eivoer, ik ga er tenminste van uit dat wel het over hetzelfde hebben. Daar zitten geen zaadpellen in en kan hij makkelijk opeten. In de voliere zou dan ook dat eivoer moeten staan voor deze parkiet.
                Hopelijk groeit de snavel weer aan.
                Gewoon echt heel goed opletten dat het goed gaat en bij twijfel gelijk uitvangen en weer apart zetten.
                Succes, groetjes, Chantal

Opmerking

Working...
                X