Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gezamenlijk kweekprogramma?
Collapse
X
-
Er zijn al diverse samenwerkingsverbanden voor de Europese cultuurvogels, de speciaalclub de SEC en de BEC bijvoorbeeld.
Daar tref je ongetwijfeld liefhebbers van de soorten die jij hebt.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Zelf houd ik een stamboom bij van mijn vogels en geef die ook mee aan de koper. Als iedereen dat nu eens zou doen, dan waren we al een stuk verder. Helaas zijn de vogels die ik gekocht heb bijna nooit voorzien van een stamboom en weet je dus niet of er iets verwant bij zou kunnen zitten. (De kans is klein, maar toch)
Opmerking
-
-
sec/bec
Oorspronkelijk geplaatst door Tonwat jij zegt Marlin, dat is waar de SEC, bijvoorbeeld al mee bezig is. zij noemen dat de projectvogel. dat houd in, dat ze steeds 4 soorten vogels kiezen, die ze dan extra gaan promoten. dat zijn steeds vogels die maar weinig gekweekt werden/worden. bijvoorbeeld de kleine putter, de frater, en de europese kanarie. die soorten zetten ze extra in het licht, in de hoop, dat er meer mee gekweekt zal worden. in zeeland is er ook een gespreksgroep van de SEC actief, waar jij ook aan kan deelnemen. de BEC houd zich er ook mee bezig, daar zijn ook gespreksgroepen waar je lid van kan worden.
En hoe kan het dat ik als enige van een vogelvereniging E-C vogels heb? Dat heeft toch veel te zeggen? Of is dit alleen hier?
Opmerking
-
Verschil tussen SEC en BEC is klein. Ben een tijd van beide lid geweest; nu alleen nog BEC. Wat mij betreft zouden ze samen mogen gaan.
Zelf ben ik ook de enige op de vereniging voor nieuw kweekmateriaal moet je soms iets verder. Als je er iets langer in zit, leer je vanzelf kwekers kennen die wel redelijk bij je in de buurt wonen en met wie je uit kunt wisselen.
Ga bijv. naar de jaarlijkse tentoonstelling van de BEC en SEC daar kun je contacten op doen met de kwekers die dezelfde vogels hebben als jij.
Vr. gr.
Wim
Opmerking
-
bec
Oorspronkelijk geplaatst door BullfinchVerschil tussen SEC en BEC is klein. Ben een tijd van beide lid geweest; nu alleen nog BEC. Wat mij betreft zouden ze samen mogen gaan.
In hoeverre leven speciaalclubs mee met een lokale vereniging? Ik vindt het jammer dat ik er zo weinig van merk.. Misschien komt dit zeurderig over, maar je kunt zo weinig beginnen als je alleen staat.
Opmerking
-
De BEC is een op zich zelfstaande vereniging die ook zelf ringen uitgeeft. de SEC is een speciaalclub van de nederlandse bond dan heb je de cultuurvogelclub dit is een speciaalclub van de algemene bond en studiegroep veldhoven.Geen van deze clubs kan het zich veroorloven om minder strak te zijn met de regels.Dat er in jou vereniging geen mensen zijn met cultuurvogels is bij meer verenigingen zo,daarom zijn veel cultuurvogelkwekers ook lid van een speciaalclub en binnen die club weer van een studiegroep voor de onderlinge contacten met liefhebbers van cultuurvogels uit de regio.
groeten eddie.
Opmerking
-
Hallo,
Marlin;Klopt het dat de bec wat losser is met Europese Cultuurvogels? Qua legaliteit etc?Ik snap niet zo goed waarom er 2 van deze organisaties apart leven?
[In hoeverre leven speciaalclubs mee met een lokale vereniging? Ik vindt het jammer dat ik er zo weinig van merk.. Misschien komt dit zeurderig over, maar je kunt zo weinig beginnen als je alleen staatThe proof of the pudding is in the eating
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking