Mededeling

Collapse
No announcement yet.

illegale vogelhandel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• illegale vogelhandel

en weer is het raak.tijdens mijn lunch zat ik de krant te lezen en viel mijn oog op een bericht.gelezen dacht ik huh.helmond?nactegaal,sperwergrasmussen?Nee dacht ik dat kan toch niet.thuis gekomen internet op en inderdaad,zijn advertentie is weg.
    heb ik me daar de hoofdprijs betaald voor??????????
    en het gevolg is dat ze ook nog eens in zijn telefoon gaan kijken en bij jouw langs gaan komen met wat voor gevolgen?
    zelf zie ik niets aan de ringen.zijn ze dan goed?ik weet het niet.van de week werden mij vogels aangeboden met sexspapieren en bij inspektie bleken het zelf gemaakte raporten.jammer maar .
    mijn motto........kijk liever 2 keer dan weet je zeker dat je goede vogels heb

zouden ze in zijn telefoon mogen kijken, in verband met de privacy ?
    wel triest dat er mensen zijn die zo hun geld proberen te verdienen. ik beleef er nog veel plezier aan, om zelf vogels te hebben en te kweken.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

[QUOTE=Ton;49222]zouden ze in zijn telefoon mogen kijken, in verband met de privacy ?

Ton, in dit soort zaken wordt de telefoon soms maandenlang afgetapt. Alle relevante gesprekken worden geregistreerd en op schrift gesteld. E-mailverkeer wordt gescreend en opgeslagen en ook kan er een peilbaken in de auto geplaatst worden, zodat de verdachte vrijwel continu gevolgd kan worden. Wist je dat er bijna nergens in de Westerse wereld zoveel telefoons worden afgetapt als in Nederland? Bescherming van de privacy komt in ons land de laatste jaren almaar meer onder druk te staan, maar vrijwel niemand lijkt zich er erg druk om te maken...

Opmerking

Is triest maar waar wat je zecht Robin Gr Jan

Opmerking

Big Brother

hoe noemen ze dat ? " Big Brother is watching you "

als er illegale activiteiten zijn dan mogen ze van mij, een ieder dient zich aan de regels te houden in deze democratie. en wie dat niet doet , mag op de blaren zitten.
          groeten Ton

Opmerking

Natuurlijk moet iemand die de Flora & Fauna wet stelselmatig overtreed vervolgd worden, maar als ik hoor wat er allemaal gebeurt met zo iemand, dan vind ik het het soms wel wat ver gaan. De verhoudingen zijn een beetje zoek...

Opmerking

Ehhh, ik kan hier geen touw aan vastkopen. Waar gaat dit over?

Opmerking

het probleem is dat er mensen zijn,waaronder ook ik die grote bedragen over hebben voor sommige vogels.ik ben de junkie en hij de dealer.
                als er maar genoeg geld aan verdiend word blijft de verleiding groot
                Ik noem maar een paar dedragen 1-1 nachtegaal 500 euro 1-1sperwer grasmus 400 euro 1-1 karakiet toch al gauw 150 euro
                dat zijn toch lekkere bedragen en ik kan het weten want ik heb een aantal voor mij altans juweeltjes gekocht.
                en bijna alles is buitenlands geringd engels duits en belgies
                de belgiese ringen zijn ok ,alles is nagezien maar die uit engeland?
                ze zeggen van wel maar ga daarover liever niet in discussie met de aid want ik ben van mening dat ook zij niet alles weten
                dus nogmaals als je bij goede adressen haal hoef je ook niet bang te wezen voor controlle

Opmerking

Aftappen

@ Robin
                  Ik betwijfel wel of het aftappen voor dergelijke feiten zou worden gebruikt hoor. Niet direkt gaan paniekeren.

Opmerking

Nou beste Gaai,

Helaas moet ik je melden dat het aftappen van vogelhouders plaatsvind en niet zo zuinig ook. Enige tijd geleden heb ik even inzage mogen krijgen bij iemand die vervolgd werd en je gelooft je ogen niet.
                    Verschillende mappen, zo dik als telefoonboeken, waarin alle relevante telefoongsprekken(vast en mobiel) over periodes van maanden keurig staan weergegeven. Alle gesprekken letterlijk woord voor woord zwart op wit uitgetypt. E-mail verkeer, ja zelfs de notulen van de vergaderingen van een vogelclub. Verslagen van het peilen van de auto. Wie was waar en wanneer etc. Verslagen van bezittingen, geld, voorwerpen en soorten vogels die aangetroffen zijn bij een inval. Alles keurig opgetekend en ondertekend door de opsporingsambtenaren. Heel veel werk en als ik het zo bekijk moeten de kosten voor het opsporen van 1 vogelvanger wel in de tonnen belopen!

Opmerking

Misschien willen ze er vanaf en hebben ze bv in de EU besloten dat de landen die lid zijn een periode heel erg hard tegen dierenhandel moeten optreden. Daar waar eerder de apen en exotische reptielen de boventoon voerden zijn het nu de vogels. Illegale handel in vogels gaat vaak via via en er zitten grote mannen tussen. Ook gaat het vaak hand in hand met drugs en andere criminele activiteiten. Kan zijn dat dit dus gewoon een doel is geweest en dat er daarom zo lang en op een kostbare manier mee omgegaan wordt. Ken je de kleinere mannen dan heb je een ingang om de grotere heren op te sporen. Er zijn immers ook mensen die het geld krijgen voor de basiszendingen van bv exotische beschermde papegaaien die toch met honderden soms de wereld over gaan. Daar gaan ook tonnen aan geld in om.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die elk jaar een tiental wilde nachtegalen vangt, ringt en verkoopt om daarvan een week of twee op vakantie te gaan tonnen aan opsporingsgeld toebedeeld krijgt Dat ze de man in het landhuis in Afrika die hier 300 papegaaien, daar 7 beschermde apen en daar 3000 dure tropen heen stuurt naast drugs en geroofde kunst in containers kan ik me wel weer voorstellen. Die mensen vang je oa door hun handlangers overal ter wereld te betrappen op contact met hem

Tegenwoordig is de grote illegale dierenhandelaar in het buitenland niet kleiner dan een wapenhandelaar om maar een dwarsstraat te noemen. Mensen betalen duizenden euro's voor een van de laatste van een soort. De landen waar het begint zoals Afrika en Zuid Amerika hebben genoeg problemen en geldgebrek om dit aan te pakken. Ik ben het dus wel eens met het feit dat de landen waar de dieren naartoe gaan de zaak eens goed en hard moeten aanpakken om ook de basis plat te leggen.

De BBC heeft een paar leuke documentaires gemaakt over deze handelaars. De grootste criminelen zijn er niks bij en de huizen waarin ze wonen lieten zien dat het nogal "groots" was.

Opmerking

Is dit reclame voor de vogelliefhebbers ?

Beste mede forum leden, dat er zwarte schapen zijn binnen onze hobby weten we allemaal. Moeten wij dit nu hier weer zo breed uitmeten? Is het niet voldoende dat onze tegenstanders dat doen? Het is natuurlijk jammer als je door zulke lieden over de toonbank bent of wordt getrokken en het je zuur verdiende geld heeft gekost. Maar nogmaals in alle gelederingen van de maatschappij zul je zulke "vrienden" vinden.
                        Laten we op dit forum vooral over onderwerpen berichten die de vogelsport promoten. Dit wil niet zeggen dat we het onderwerp moeten negeren. Maar laten we dit binnenskamers doen en niet onze vuile was buiten hangen. Straks worden we spreekwoordelijk met onze eigen was om de oren geslagen.

Greetings Lucky

Opmerking

goed

Lucky, het is wel goed denk ik, om er hier over te praten. als je vogels wil kopen, moet je ook weten waar je op moet letten. en als je eerlijk bent met je vogels, zoals hier 99,999999 % zal zijn, heb je niets te vrezen van de AID. vandaag was het nog op het nieuws, dat ze in brazilie een grote bende opgerold hebben, die illegaal tropische dieren verkocht. bijvoorbeeld voor een ei van de hyacintara, daar kregen ze 3000 euro voor. er is overal een markt voor, en als je weet waar je op moet letten bij illegale vogels, werken wij er niet aan mee. TOCH ????????
                          groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                            Nou beste Gaai,

Helaas moet ik je melden dat het aftappen van vogelhouders plaatsvind en niet zo zuinig ook. Enige tijd geleden heb ik even inzage mogen krijgen bij iemand die vervolgd werd en je gelooft je ogen niet.
                            Verschillende mappen, zo dik als telefoonboeken, waarin alle relevante telefoongsprekken(vast en mobiel) over periodes van maanden keurig staan weergegeven. Alle gesprekken letterlijk woord voor woord zwart op wit uitgetypt. E-mail verkeer, ja zelfs de notulen van de vergaderingen van een vogelclub. Verslagen van het peilen van de auto. Wie was waar en wanneer etc. Verslagen van bezittingen, geld, voorwerpen en soorten vogels die aangetroffen zijn bij een inval. Alles keurig opgetekend en ondertekend door de opsporingsambtenaren. Heel veel werk en als ik het zo bekijk moeten de kosten voor het opsporen van 1 vogelvanger wel in de tonnen belopen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              Lucky, het is wel goed denk ik, om er hier over te praten. als je vogels wil kopen, moet je ook weten waar je op moet letten. en als je eerlijk bent met je vogels, zoals hier 99,999999 % zal zijn, heb je niets te vrezen van de AID. vandaag was het nog op het nieuws, dat ze in brazilie een grote bende opgerold hebben, die illegaal tropische dieren verkocht. bijvoorbeeld voor een ei van de hyacintara, daar kregen ze 3000 euro voor. er is overal een markt voor, en als je weet waar je op moet letten bij illegale vogels, werken wij er niet aan mee. TOCH ????????
                              Eens, er is geen enkele reden om je met die illegale activiteiten in te laten als je er maar van weet. Ik wist toen ik net met putters begon te weinig en ik denk dat het alleen maar goed is als een ander hier kan lezen hoe je belazerd wordt waar je bij staat. Nu weet ik beter en het is dus mijn eigen keuze me in te laten met illegale onzin. Ik zie dan ook geen reden om daar niks meer over te zeggen hier. Beter dat mensen ook hier stelling nemen TEGEN dat soort handel en criminelen. Staat beter dan ze verzwijgen denk ik.

Opmerking

Working...
                              X