Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties
Barmsijscabaret beweert ook nergens dat de vogels van hem zijn en dus gaat hij ook niet 'met andermans veren pronken'. Op deze manier komen we te weten dat de goudvink er ook in andere kleuren is dan de wildkleur en de mutaties die we al kennen.
Een beetje vooruitgang kan een kwaad.
@Davy Jij vind het kennelijk geen bezwaar om niet zelf gemaakte foto's op internet te zetten. En met andermans veren bedoel ik niet alleen de vogels maar ook de foto's.
Wat je bedoelt met "Een beetje vooruitgang kan een kwaad" begrijp ik niet.
op marktplaats gebeurd het heel vaak dat foto's van anderen geplaatst worden zijnde hun vogels( voor de verkoop), dit vind ik veel erger dan hier een foto plaatsen van een nieuwe mutatie.
het plaatsen van foto's van een nieuwe mutatie vind ik geen stelen maar delen, anders krijgen we bijna geen foto's te zien van nieuwe mutanten.
het plaatsen van foto's van een nieuwe mutatie vind ik geen stelen maar delen, anders krijgen we bijna geen foto's te zien van nieuwe mutanten.
Er kan ook eerst toestemming gevraagt worden aan de maker van die te plaatsen foto en dan de naam en website er bij vermelden of hier plaatsen doormiddel van een link naar de foto als die ergens op internet is geparkeerd.
Beste Lucky, Het gaat natuurlijk om vogels. In dit geval om vogels die zonder toestemming per foto geplaatst worden, ook niet onbelangrijk om het eens even over te hebben. Maar dat zou evengoed in een aparte tread kunnen.
Ga maar door met de zwarte goudvink modificatie en andere goudvink mutaties
de vogels die te koop zijn ,zijn dat die op de foto staan???
ja hoor dat zijn ze.................
vraag je wat door,dan zegt : men nee het zijn ze niet,ik heb deze van het internet gehaald omdat het zo'n mooi plaatje was!!!!!!!!!!!!
Over mutaties dan maar weer. Ik heb begrepen dat we een nog 'veel mooiere' gele goudvink kunnen verwachten. De 'wildkleur' gele goudvinken zijn natuurlijk niet echt geel maar meer oranje/rose. De bruinpastel gele van Jos Dircks is wel echt geel. Ik begreep dat men nu bezig is om geel in combinatie met wit te kweken zodat er echt fel gele goudvinken te kweken moeten zijn omdat de donsveren dan wit zijn hetgeen een frissere gele kleur geeft. Is hier al meer van bekend?
ik mis juist nog een wildkleur pop op je supermooie collage
zijn dit alle mutaties die reeds gekweekt zijn of zijn er nog veel meer ??
begin de kriebels te krijgen om een koppel aan te schaffen
(zit er al veel langer in hoor)
en als ik vragen mag welke benaming krijgt de goudvink linksonder
Denk dat de vogel linksonder een bonte ( witte ) goudvink is, door intensief kweken met zulke bonte vogels zijn de helder witte vogels ontstaan.
Heel mooi plaatje trouwens
zal ook ff een foto van mijn nieuwe goudvink laten zien kocht hem als wildkleur en nu na de rui word ie bijna helemaal wit zelfs de snavel en de poten worden licht zal van de week ff een nieuwe plaatsen is ie nog witter
Tsja, vaak komt zoiets voor bij een voedingstekort.....
Dus naar mijn mening is dit geen mutatie, maar een vogel die wat tekort komt in zijn voedingspatroon.
Over mutaties dan maar weer. Ik heb begrepen dat we een nog 'veel mooiere' gele goudvink kunnen verwachten. De 'wildkleur' gele goudvinken zijn natuurlijk niet echt geel maar meer oranje/rose. De bruinpastel gele van Jos Dircks is wel echt geel. Ik begreep dat men nu bezig is om geel in combinatie met wit te kweken zodat er echt fel gele goudvinken te kweken moeten zijn omdat de donsveren dan wit zijn hetgeen een frissere gele kleur geeft. Is hier al meer van bekend?
Vr. gr.
Wim
gelijk heb je Wim
ja ik denk dat hier al meer van bekend is heb het effe opgezocht en heb hier een artikel liggen uit de "vogelwereld" over "de witte goudvink"
deze schrijver/goede kweker kweekt voornamelijk met de witte goudvink en is verder aan het zoeken om de "wildkleur" gele goudvink echt kanariegeel te laten blijken door geel x wit en wit x geel te kweken
terug bij de "gele" goudvink dan
nu is het geel wat grauwer door de donkerkleurige onderdons
maar bij een witte goudvink is dit onderdons wit natuurlijk
dus de combinatie van wit x geel of omgekeerd
zouden mooie "wildkleur" gele goudvinken geven
met het echte "kanariegeel" geen grauwe kleurtje niet meer
Opmerking