Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boomklevers, insecteneters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• boomklevers, insecteneters

Tot hoe oud is het verstandig om met boomklevers te kweken? En andere insecteneters(roodstaarten etc)

boomklevers

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
    Tot hoe oud is het verstandig om met boomklevers te kweken? En andere insecteneters(roodstaarten etc)
    hoe kan je dat kweken ???? en hoe kom je aan de papa en de mama, stel mij veel vragen ze , dus van waar komen die vogels ????

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
      hoe kan je dat kweken ???? en hoe kom je aan de papa en de mama, stel mij veel vragen ze , dus van waar komen die vogels ????
      Medaar

Neem even wat oudere topics door, dan zal je zelf kunnen lezen dat deze soortjes al jaren gekweekt worden in Nederland (en Duitsland & nog wat landen).

Dat net jij als vinkenier vraagtekens durft plaatsen bij deze vraag!

Enkele jaren geleden nog voorstellen "afgeschoten" van enkele West-Vlaamse politiekers die meenden dat er nog bevoorrading uit de vrije natuur nodig was. Zie link:

Opmerking

Tja, wilde zelf niet reageren barmsijs. Het zoveelste " gezeur" over europese vogels.

Wat ik eigenlijk bedoel is, zijn er zaken bekend waardoor bijvoorbeeld qua voeding de vogel minder goed wordt na jaren. Dit aangezien de voeidng voor deze vogels nog in de kinderschoenen staat.

Ik heb een man van 3 of 4 jaar oud die goed heeft gekweekt vorig(dus niet afgelopen) seizoen. Heb nu een jong koppel kunnen bemachtigen van 2008. Zit nu te denken of ik dat koppel bij elkaar zal houden. Verkoper zei onverwant, en ze kunnen goed met elkaar opschieten.

Opmerking

waarom mag ik dat niet vragen, heb jaren TT gespeeld ook in ieper met EK goudvink en botvink en barmsijs xgoudvink en kan. x kneu was dan top speler . Stomme vraag kan je niet stellen maar antwoord dan. ??????

Opmerking

Een glazen bol heb ik niet. Ik kan je alleen vertellen wat ik zou doen.

Mochten het mijn vogels zijn en de kwaliteit van beide mannen die je hebt is evenwaardig, dan zou ik opteren om een oudere man met een jonge pop te paren. Zoals jezelf aangaf heeft je man het al bewezen in een vorig kweekseizoen. Hij heeft dus ervaring als het aankomt op jongen grootbrengen in tegenstelling tot die jonge man van 2008. Dit geeft natuurlijk geen absolute garantie op succes en op zijn vruchtbaar zijn, maar zo zou ik het doen. Die jonge man van 2008 zal statistisch gezien toch wat langer leven als je oude man, dus die van 2008 kan je in de toekomst nog bezigen.

Ik ga ook uit van de eerlijkheid van de man die jou het koppel verkocht als onverwant, maar het zou de eerste keer niet zijn dat er een vergissing gebeurde. Van die oude man ben je zeker van zijn onverwantschap.

Het belangrijkste zal zijn van je vogels goed te observeren en proberen in te schatten tussen welk koppel het het beste klikt. En dan een kaarsje branden

Opmerking

Stomme vraag kan je niet stellen maar antwoord dan. ??????

Opmerking

waarom mag ik dat niet vragen, heb jaren TT gespeeld ook in ieper met EK goudvink en botvink en barmsijs xgoudvink en kan. x kneu was dan top speler . Stomme vraag kan je niet stellen maar antwoord dan. ??????
                Misschien kan je er ook gewoon van uit gaan dat ze gekweekt zijn.
                Ik snap je heel goed, er is heel veel kaf onder het koren, maar ik baal er elke keer van als eerlijke kweker om me te moeten verantwoorden voor de "bad guys".

Misschien had je je vraag ook anders kunnen stellen(vriendelijker)

Opmerking

Voor medaar:
                  ZOals je ziet zijn ze te kweken.

Opmerking

hoe oud

met een vogel kan je, mits in goede conditie, tot aan het einde van zijn leven, mee kweken, hij zal alles geven wat hij kan.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                      Voor medaar:
                      ZOals je ziet zijn ze te kweken.
                      BRAVO ZE ZIJN MOOI

Opmerking

Prachtige foto van prachtige vogels.

Opmerking

ringmaat boomklevers

Ergens heb ik gezien of gehoord dat de ringmaat van de boomklevers niet meer 2.9 is. Klopt dit?

Kan ik daar rekening mee houden als ik dit jaar ringen moet bestellen voor 2010
                          M.vr.gr.
                          Wim van der Linden
                          http://www.vvvogelvreugd.nl/

Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

Opmerking

Bec

de ringmaat voor de boomklevers staat bij de BEC nog steeds op 2,9 mm.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

bij b.e.c staat de boomklever op 3,3 mm

www.fretteren.eu

Opmerking

Working...
                              X