Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringpoot problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringpoot problemen

Omdat de barmsijs pop niet meer op de jongen ging zitten had ik de jongen onder een kanarie gelegd.
    Nu dacht ik als ze onder een kanarie liggen moet ik bij het ringen geen ventielslangetje te doen,maar na enkele dagen heb ik het nest gecontroleerd en toen zag ik dat alle jongen een dikke ringpoot hadden (onstoken) nu heb snel een pleister om de ringen gedaan.
    Maar nu is mijn vraag komt dit nu nog wel goed of moet ik iets anders doen zodat het goed komt met de pootjes van de jongen

Ringen.

hallo Geert
    Het geen wat bij jouw gebeurt komt niet vaak voor bij kanarie's. Ik ring ze zelf ook met bloote ringen en heb dit nog nooit meegemaakt. Het enige wat je aan die pootjes kunt doen is ze heel goed schoon houden. Als ze echt open zijn zou je de wondjes moeten ontsmetten. Ik doe dit altijd met Gezasept. Voor de rest kun je er weinig aan doen. Succes
    Groet Goudvink.

Opmerking

Dikke poot

Beste Geert je zou de pleister kunnen druppelen met jodium dan ontsmet je de poot meteen al is beter dan dat je dat over een paar dagen pas gaat doen.Voor de rest is het afwachten jonge vogels genezen best wel snel vr.gr. Rob.

Opmerking

ventiel

Je had best ventiel om de ringen kunnen doen, dat doe ik bij mijn kanaries ook.
        Sommige hebben de gewoonte om al de rommel die in het nest ligt er uit te gooien, en dan zien ze de blote ringen aan voor rommel en gooien ze het er uit met jonge kanarie en al.

Opmerking

Working...
        X