Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barmsijs op nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• barmsijs op nest

Beste allemaal,

Ik heb een noordse barmsijs die zit al 16 dagen vanaf het 1e ei op zijn nest. Is dit te lang?
    Zijn misschien de eieren onbevrucht en hoe kan ik dit zien?

Mvg Peter

Normaal beginnen ze met het derde of vierde ei te broeden. Dus dat zou betekenen dat ze nu eigenlijk moeten gaan uitkomen. Of eieren bevrucht zijn kan je makkelijk zien door de tegen het licht te houden. Zijn ze licht en haast doorschijnend dan zijn ze onbevrucht. Ogen de eieren donker en zijn ook niet meer licht doorschijnend dan zijn ze bevrucht. Ik wacht altijd een paar dagen langer dan wat normaal de telling aangeeft. Het kan zijn dat het popje iets later is begonnen met broeden.
    Jo

Opmerking

Bevrucht en Onbevrucht:
      Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oke dan wacht ik toch even. maar ik denk dat ze allemaal onbevrucht zijn.

Trouwens nog een vraag ik heb kooien waar ik een schot van gaas tussen kan doen. Nu heb ik ook europese sijzen en die waren ook aan het broeden. Nu begon te man te jagen achter de pop. Toen heb ik het schot erin gedaan en toen stopte de pop gelijk met broeden. Hoe komt dit en is hier nog wat tegen te doen.

Mvg Peter

Opmerking

De pop wil waarschijnlijk toch de man er bij hebben.

Meestal stoppen poppen met broeden als het schot niet doorzichtig is en ze de man niet meer kan zien.

Dus dat is vreemd. Wel tijdens het broeden geen eivoer en dierlijke eiwitten meer geven, dat maakt de man is iets te hitsig denk ik.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

oke bedankt

Opmerking

Working...
            X