Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is de kweekperiode van de barmsijs, europese sijs en groenling?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat is de kweekperiode van de barmsijs, europese sijs en groenling?

hallo,

weet iemand de kweekperiode en het aantal kweekrondes van deze vogel:
    de barmsijs, de europese sijs en de groeling

alvast bedankt

kweekperiode sijs barmsijs en groenling

Oorspronkelijk geplaatst door bas097
    hallo,

weet iemand de kweekperiode en het aantal kweekrondes van deze vogel:
    de barmsijs, de europese sijs en de groeling

alvast bedankt
    Kweekperiode sijs begint zonder bijlichten ongv. half eind april.
    Let op kweekcyclus sijs is korter dan groenling.De sijs begint als de jongen ongeveer 20 dgn zijn opnieuw met nestelen.Als dit gebeurd zal man ook de jongen mee moeten voederen.
    Barmsijs eind april en groenling kan je al eind mrt beginnen.
    Maar als je deze vogels tesamen kweekt op een voliere,begin dan best half of eind april.
    Na 21 juli moet je geen nieuw nest meer geven.Anders zal dit zich het andere jaar dat komt wreken.
    In principe moet je maar twee rondes kweken,2 rondjes van gemiddeld 4 jongen per koppel is 8 jongen per koppel in een seizoen.een mooi resultaat denk ik.Ouder vogels moeten min 10 a 12 mnd rust hebben.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putters
      Ouder vogels moeten min 10 a 12 mnd rust hebben.
      Aan mijn ondervindingen snap ik niet goed waar je dit haalt. Bij mij starten de oudere vogels, vroeger dan de jonge exemplaren. Dus vind dit wat onzin...

Ik start met de Europese cultuur vogels ongeveer rond Eind maart, half april geef ik toegang tot de nesten. En laat deze doorgaan tot ruim in augustus, heb hier nog geen slechte ervaringen mee gehad.

Succes
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

bedankt voor de reacties,

ik heb ergens gelezen dat barmsijsjes mei beginnen en in augustus stoppen en dat de barmsijs maar 1 kweekronde doet.

Opmerking

Barmsijs cabaret maar een ronde?? Neen Bas, tot wel drie rondes toe en dan moet je ze vaak nog stoppen. En ze beginnen zo half april.

Opmerking

Working...
          X