Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem: Geslacht putters ( man en pop ?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Probleem: Geslacht putters ( man en pop ?)

Ik heb deze twee putters bij elkaar zitten. Volgens mij is het een man en een pop, maar weet het niet zeker ? Kunnen jullie mij zekerheid geven,
    Vogel 1 lijkt een man, maar de vleugelbochten hebben een bruine glans!
    Bijgevoegde Bestanden

Hoi,

Putter 1 is idd de man en putter 2 de pop.

Bij de man loopt het rood tot achter het ook door en bij de pop stopt het ongeveer halverwege het oog.

Succes met de kweek.

Mvg
    Erik

Opmerking

Ik vond dit ook altijd verwarrend moet ik zeggen. Het rood liep door tot achter het oog dus moest een man zijn en gelukkig is ie dat ook. Maar de vleugelbochten brachten mij toch wel aan het twijfelen. Want deze weken niet veel af dan bij het popje.
      Zijn er eigenlijk wel knalharde verschillen tussen man en pop zonder dat men aan het twijfelen komt?
      Jo

Opmerking

Probleem: Geslacht putters

Hallo Kardinaalpracht, als je het masker ziet zou je inderdaad zeggen een man, maar de vleugelbochten zijn niet zwart !!
        Wat kan je daar van zeggen, bvd Henk

Opmerking

foto 2 100 procent pop foto 1 masker lijkt sterk op man maar de vleugelbocht is idd niet zwart. kijk goed naar het snorretje,(zwart) en blaas eens op zijn borstveren. als je gele veertjes ziet is het een man

Opmerking

Probleem: Geslacht putters

Hallo Loxia, de snorharen van het popje ( foto 2 ) lijken zelfs wel zwarter
            dan van de man ( foto 1 ) Maw ik weet het nog niet zeker !!

Opmerking

foto 1 is een man, foto 2 een pop

foto 1 snavel is langer, rood loopt door tot achter de ogen, zwart op de kop is gesloten, geel op de vleugel is intensiever.
              vleugel bocht niet geheel zwart, maar kan bij een jonge vogel, soms ook bij ouder vogels.
              www.fretteren.eu

Opmerking

Putter man en pop

Hallo als je over europese vogels vragen hebt.
                Kan je voor 15 euro per jaar lid worden van Studiegroep Veldhoven.
                Hier krijg je alle info van topkwekers.
                Veldhoven is een kleine club,maar halen wel 23 medialles op WK.
                Dus mag gerust gezegd worden dat hier de top van Nederland zit op europese vogel gebied.
                Groeten Putters

Zie anders studiegroepveldhoven.com

Opmerking

Dus als je medailes op de WK haalt behoor je tot de top van de europese vogelkwekers van Nederland!!!!?????? Sorry maar dat vind ik een beetje kort door de bocht, hoe zit het dan met de kwekers die niet spelen met hun vogels op tentoonstellingen, weten en kennen die dan niks??? zoals b.v. winterkoning en anderen hier op het forum of kwekers in den lande!

Gr BB

Opmerking

Beste Putters, Als je reclame voor de studiegroep wilt maken moet je een advertentie zetten maar niet op vragen antwoorden en dan je antwoord willen verkopen. Dit is een forum waarop we kennis willen delen niet verkopen dus voor nul euro's. Trouwens denk dat de leden van dit forum meer medailes bij elkaar halen dan uw clubje dus????

Hallo HVV, Het lijkt me toch een koppel maar via een foto vaak niet 100% te zeggen

Opmerking

ik wil het ook op nemen voor de studie groep veldhoven. ik ken ze al een aantal jaar, als zeer bekwame kwekers, van europese vogels, en die ook een heel behoorlijke show hebben elk jaar.

is zeker geen reclame maken, maar als je putters wil kweken, is dit een zeer goede groep om bij aan te sluiten. er is zeer veel kennis in huis.

maar dat is er bij de Bec en de Sec ook.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HVV
                        Ik heb deze twee putters bij elkaar zitten. Volgens mij is het een man en een pop, maar weet het niet zeker ? Kunnen jullie mij zekerheid geven,
                        Vogel 1 lijkt een man, maar de vleugelbochten hebben een bruine glans!
                        Inderdaad 1 man 2 pop .

"Bloemputtertjes" . (Carduelis carduelis carduelis)

Opmerking

Hoi Henk,

Als je nu zelf vogel 1 met vogel 2 vergelijkt dan valt meteen op:

Vogel 1
                          -masker intensiever rood
                          -masker loopt door tot achter het oog.
                          -gele vleugelstreep intensiever
                          -snavel langer

Vogel 2
                          -masker minder intensief rood(valer)
                          -masker loopt door tot op het minden van het oog
                          -gele vleugelstreep minder intensief
                          -snavel korter

En wat de vleugelbocht betreft zou ik me daar niet echt druk om maken als de overige verschillen zo duidelijk aanwezig zijn.
                          Als je ze van de zomer naast elkaar zou houden dan zou je daar ook duidelijk verschil in gaan zien.

Maar dit is echt een koppel en ik zou er zo mee willen gaan kweken.

Mvg
                          Erik

Opmerking

Uitslag pop/ man

Iedereen bedankt voor de zeer bruikbare info.

Vorig jaar had ik twee stellen bij elkaar ( dacht ik ) deden niets !!
                            Achteraf denk ik dat ik de sexen door elkaar gehaald hebt.
                            Maakte ook niet uit, het blijven prachtige vogels !!

gr Henk

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              ik wil het ook op nemen voor de studie groep veldhoven. ik ken ze al een aantal jaar, als zeer bekwame kwekers, van europese vogels, en die ook een heel behoorlijke show hebben elk jaar.

is zeker geen reclame maken, maar als je putters wil kweken, is dit een zeer goede groep om bij aan te sluiten. er is zeer veel kennis in huis.

maar dat is er bij de Bec en de Sec ook.
                              Hoi Ton,

Ik ken deze mensen van de studiegroep veldhoven niet en Ik twijfel er geen seconde aan dat deze kundige kwekers zijn maar om daar direkt van te maken dat het de beste en kundigste kwekers in Nederland zijn omdat ze veel medailes gewonnen hebben op de wk vind ik een beetje overdreven Ik vind het namelijk appels met peren vergelijken

Deelnemen aan een studiegroep is overigens altijd leerzaam en vaak ook heel gezellig

GR BB

Opmerking

Working...
                              X