Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spinnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spinnen

hoi, heeft er iemand ervaring met spinnen als voeder.
    Ik heb nu enkele coconnen verzameld deze winter,
    bewaar ze in de koelkast.
    De bedoeling is dat er kleine spinnen zijn op het tijdstip dat de putters gaan kippen.
    wat ik graag geweten had is hoe lang moeten de cocons uit de koelkast
    voor de spinnetjes er zijn .en of welke temperatuur is daar voor gewenst?
    Ik ga de coconnen verstoppen in een bosje twijgjes zo dat de spinnetjes zich ook kunnen verstoppen .

mvg E

Heel goed. Zoeken ze in de natuur ook op. Heb zelf zo groene druppels groot gekregen (vnl. hooiwagens).
    Spinnen bevatten ook vit. A en dat is ook belangrijk in het begin en vaak wat minder aanwezig in andere voedseldieren.

Opmerking

Hallo Vinkenboer, ik denk dat u beter uw putters aan een goed eivoer kunt wennen. Dit indien er jongen zijn eventueel aanvullen met enkele bufalowormen en/of pinky's. Het voeren van spinnen is iets uit de begin periode van de EC vogel kweek toen de meeste vogels nog uit de natuur kwamen. Het verzamelen van voldoende en verstrekken op het juiste moment van spinnen is al een probleem opzich. Als u al levend voer wil verzamelen specifiek voor putters ga dan op zoek naar groene bladluizen. Deze zijn meestal in brandnetelvelden onmasse te vinden. Met plastiekhandschoenen en emmer gewapend hebt u dan snel voldoende bladluizen voor een heel nest putters groot te krijgen. Maar nogmaals dit is een stap terug in de evolutie van de kweekmethode en raad u dit eigenlijk af.

Opmerking

hoi; de vogels die ik houd krijgen een goed eivoer met dierlijke eiwitten in de kweek. die spinnetjes zijn maar als snoepje bedoeld.
        'k had dat al enkele malen gelezen.

MVG E:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vinkenboer
          'k had dat al enkele malen gelezen.
          Denk dat het hier vooral moeilijk is om te gaan timen wanneer dat je juist zouden "uitkomen" deze spinnen. Je kan het proberen natuurlijk en ons eens laten weten hoe je dit hebt aangepakt

succes!
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Working...
          X