Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudvink pop jaagt achter man aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goudvink pop jaagt achter man aan

Sinds enkele weken heb ik mijn kweekkoppels Noorse goudvinken voor dit jaar apart in broedkooien zitten. Op zich geen probleem maar vandaag zag ik dat een pop steeds achter de man zat te jagen. Is dit een probleem? Het koppel zit al enkele jaren bij elkaar.

opzich is dat geen probleem, ze moeten even wennen aan elkaar.

maar waarom zet je een man en pop die je ieder jaar weer aan elkaar koppelt apart, deze kun je het hele jaar bij elkaar laten.

de vaste koppels laat ik het hele jaar bij elkaar zitten en de andere zet ik apart en gescheiden van elkaar, zodat ik daar vaste koppels van kan maken.
    www.fretteren.eu

Opmerking

Beste Frans67, het kan zijn dat de ene vogel al in broedstemming komt terwijl haar partner dit nog niet is. Hoef niet noodzakelijk tot problemen te leiden maar kan wel. Toch even blijven opletten zou ik zeggen goudvinken zijn af en toe fel.(te fel)
      Kan het zijn dat zij meer voer met name eiwitrijk voer opneemt dan goed voor haar is? Krijgt de man hierdoor te weinig? Dan komen ze misschien daardoor niet gelijktijdig in broedstemming.

Opmerking

Beste Naruch, de man en pop komen uit de vlucht waar ze ook al bij elkaar zaten zonder andere vogels. Nu het broed seizoen nadert heb ik ze kleiner gezet.

Opmerking

sorry frans67, ik heb blijkbaar niet goed gelezen

maar na een paar dagen zal dit minder worden, zodra ze in broedstemming komen zullen ze bij elkaar kruipen en elkaar voeren.
          www.fretteren.eu

Opmerking

Working...
          X