Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Altijd lastig: Man of pop bloemputter ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Altijd lastig: Man of pop bloemputter ?

Hallo vogelvrienden.

Ik kom wederom een algemeen probleem tegen om mijn putters te koppelen. Is het een man of pop.

Korte inleiding.
    Vorig jaar 2 koppel putters apart in een ruime broedkooi geplaats. Resultaat van 1 koppel 3 jonge putters. Het andere koppel heeft niets gedaan ook geen aanstalte gemaakt tot nestbouw. Dus was dit wel een koppel ??
    Dus nu ik weer 2 koppels apart wil gaan zetten zit ik wederom met het probleem van pop of man ????? Ik heb wel vermoedens maar ik ben een beginnende kweker dus de kans dat ik ernaast zit is groot.

Mijn vraag aan jullie is:
    Kan ik, als ik meerdere putters bij elkaar zet, op een gegeven moment aan hun gedragingen zien of ik eventueel met een koppel te maken heb ??? Dit om niet het hele seizoen af te wachten en de kans hebben dat ik met 2 poppen/mannen een ons weeg tot het vernemen van nestbouw.

Even een aanvulling op mijn vraag. De man van mijn jongen is vorig jaar dood gegaan. Dus alleen de pop over. Een ander putter waarvan ik eigenlijk zeker was dat dit een man was bij de pop gezet. De pop liet richting de man gelijk fluittoonjes horen en schudden met haar staart en achterwerk eigenlijk haar hele lijf richting de man toe. Baltsbewegingen ?. Alsof ze blij was met deze keuze die ik voor haar gemaakt had.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Mocht een echte kenner in omgeving Udenhout (tussen tilburg en den Bosch) wonen en zin hebben in een bak koffie, dan mag hij contact met mij opnemen om iets af te spreken tot geslachtsbepaling. (van mijn putter dan he)

Kijk hier staan met foto's enal uitleg over de geslacht bepaling bij je distelvinken. Ik zou zeggen vergroot deze foto's, neem je mee naar je hok en controleer je putters

Veel succes
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Misschien heb je hier al iets aan:
      Van wildzang-putters.nl

Onderscheid: Er zijn verschillende punten waar aan je kunt zien of je met een man of pop te maken hebt.
      • Mannen zijn wat groter en forser dan de pop.
      • De zwarte kopband van de pop is minder zwart en smaller vaak voorzien van een bruine aanslag.
      • Het rode masker van de pop is minder diep van kleur en kleiner. Het masker van de pop loopt verticaal gezien nooit verder -naar achteren dan de helft van het oog. Bij mannen tot achter het oog. Ook loopt het masker van de man verder door richting borst onder de snavel.
      • 4. Snorveertjes rond de snavel en de teugel zijn bij een pop minder donker dan bij een man.
      • Gele spiegels van een man zijn dieper van kleur dan van een pop.
      • Als men de vogel in de hand neemt dan is de vleugelbocht bij de man egaal diep zwart,bij de pop zien we hier een bruine omzoming door het zwart lopen. Bij jonge vogels is deze omzoming grijs.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

kijk hier eens: http://www.distelvinken.nl/artikelen...0en%20pop.html

Opmerking

Sommige ondersoorten van de Carduelis , zijn heel moeilijk te onderscheiden in geslacht .

Had ooit een carduelis africana die 100% als een man eruitzag : masker , vleugelbochten , tekening , staart stippen , zang ... en tijdens de kweek eitjes legde ...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
            Kijk hier staan met foto's enal uitleg over de geslacht bepaling bij je distelvinken. Ik zou zeggen vergroot deze foto's, neem je mee naar je hok en controleer je putters

Veel succes
            http://distelvinken.weebly.com/diste...--putters.html

Mooie site
            Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterjer
              Mooie site
              Een top site dat je maakte
              Hopelijk kan hij de mensen helpen he

Opmerking

DNA laten bepalen,doe ik ook elk jaar.

Opmerking

hier nog een link met de kenmerken van puterman en pop.

deze foto's zijn van mijn vogels (en hand), enkele zijn hetzelfde als op de site van distelvinken, hoe dat mogelijk is weet ik niet, maar ja beter goed gejat dan, zelf slecht gemaakt , ik heb er verder geen problemen mee, de vogelliefhebber is ermee geholpen dat is het belangrijkste.
                  www.fretteren.eu

Opmerking

Een top site dat je maakte
                    Hopelijk kan hij de mensen helpen he
                    Dan neem ik deze woorden terug.
                    Vind het jammer dat je komt opscheppen met andermans foto's maar enfin.

Hopelijk word degene die dit topic startte ermee geholpen.
                    Alsook zoals reeds DNA laten testen is steeds een mogelijkheid voor gevallen waar je totaal niet zeker van bent.

Ik wens je veel succes in je puzzeltocht

Opmerking

Alsook zoals reeds DNA laten testen is steeds een mogelijkheid voor gevallen waar je totaal niet zeker van bent.

er zijn maar 3 foto's van mij bij, verder vind ik het een geweldige mooie site, is veel tijd en moeite in gestoken.
                      www.fretteren.eu

Opmerking

Heb het man/pop portret boven die handjes ook al elders gezien.
                        atlas of birds of aragon <docs>

mvg eddie

Opmerking

Ook de foto op de banner boven elke bladzijde op http://distelvinken.weebly.com/index.html is gejat. Heeft alleen de afbeelding gespiegeld.

Opmerking

Zag de afbeeldingen ook bij distelvinken.nl bij kenmerken man/pop

mvg eddie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                              Zag de afbeeldingen ook bij distelvinken.nl bij kenmerken man/pop

mvg eddie

Opmerking

Working...
                              X