Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkastje barstjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nestkastje barstjes?

Dus je wilt barmsijsjes kweken. dit is een Europese vogel.
    Deze verstoppen zich graag in wat groen.

Dus is het altijd leuk om een nestkastje te nemen, waar je wat groene takjes kan rond hangen. Ik gebruik de takken van een plastiek kerstboom. Blijft altijd groen en zeer makkelijk om ergens aan te hangen.

Ik zou een stenen potje gebruiken, waar je een klein matje in legt zodat, indien ze geen groot nestbouwen, de eitjes niet kapot vallen op de bodem.

Voor europese vogels buiten te kweken, dat is nog niet voor direct.
    Ik zou zeggen verzorg je vogeltjes goed en als de moment er is, zal je het wel merken

succes!!
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Hallo,

Wat bedoel je precies met een stenen potje? Hoe moet ik dat dan zien met kerstboomtakjes?

Adviseer je meer een dichte kooi met een gaatje daarin? Of zo'n kooi met spijltjes die je aan de zijkanten afdicht met takjes?

Opmerking

Voor barmsijzen gebruik ik altijd tralie kastjes met een beetje kunstgroen rondom.
        Op de bodem doe ik dan een cocosnestjes vastbinden.

Half april is de beste tijd om de nesten buiten op te hangen.

Als nestmateriaal geef ik ze cocosvezel, witte sisal, katoen(!) watten, en mos.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vonk
          Voor barmsijzen gebruik ik altijd tralie kastjes met een beetje kunstgroen rondom.
          Op de bodem doe ik dan een cocosnestjes vastbinden.

Half april is de beste tijd om de nesten buiten op te hangen.

Als nestmateriaal geef ik ze cocosvezel, witte sisal, katoen(!) watten, en mos.
          ik doe dit ook zo bij mijn suskewieten kweek.

Opmerking

Corrigeer mij indien verkeert, dit is zo een kastje met tralie..
            En tussen de tralies wikkelen we wat groen.

Opmerking

Prima keus treursijs.
              Deze tralienestjes zijn er in twee maten. De kleine is geschikt voor alle soorten barmsijzen. Ook heb ik deze al in het groen gezien dat is natuurlijk voor EC vogels nog beter geschikt. Echter ik heb ook de witte en deze worden door alle barmsijzen aangenomen.

Opmerking

Opmerking

Je kan het deurtje er afhalen.
                  Dan kan je ze mooi in de voliere hangen. De vogels zitten dan nog steeds afgeschermd. Ideaal dus

Opmerking

Als je geen dicht dak boven je kooi hebt zou ik kapelletjes gebruiken met een klein korfje erin.

Opmerking

Working...
                    X