Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen voor ec vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringen voor ec vogels

ik heb een kort vraagje:

Mag je europese cultuurvogel ringen gebruiken om een normale kanarie te ringen?

Ik lees hier nameljk verschillende dingen over.

Alsvast bedankt

Denk het wel maar andersom niet.

Opmerking

Officieel niet, maar ze zullen je vast geen boete geven voor een paar kanaries met Europese cultuurvogel ringen om.

Opmerking

waarvoor aangevraagd?

Mag je europese cultuurvogel ringen gebruiken om een normale kanarie te ringen?
        Ik neem aan dat we het over de Nederlandse situatie hebben.

U heeft ringen voor europese vogels aangevraagd. Op het formulier heeft u aangegeven voor welke europese vogel u die ringen aanvroeg. Op het moment dat u ze om andere vogels doet, klopt uw verhaal niet meer. Niet kloppende verhalen heeft onze wetgever een broertje dood.
        Niet doen dus! (Buiten het feit of de maat wel klopt?)

Groet,

Rob.

PS. Op Apeldoorn (bijvoorbeeld) worden uw kanaries buiten de prijzen gesteld mocht u iets winnen.

Opmerking

Voor de belgen onder ons.
          Bij Ringen voor europese vogels bevind er een "eurotekentje" op de ring zelf.
          Bij kanarie ringen hebben we dit niet.

Dus er is wel degelijk een zichtbaar verschil. Alsook kan men hier commentaar op geven indien je een jaloerse man hun prijzen af neemt. Dus zullen ze genoodzaakt zijn je prijzen te ontnemen.

Dus gelieve dit te vermijden.
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
            Ik neem aan dat we het over de Nederlandse situatie hebben.

U heeft ringen voor europese vogels aangevraagd. Op het formulier heeft u aangegeven voor welke europese vogel u die ringen aanvroeg. Op het moment dat u ze om andere vogels doet, klopt uw verhaal niet meer. Niet kloppende verhalen heeft onze wetgever een broertje dood.
            Niet doen dus! (Buiten het feit of de maat wel klopt?)

Groet,

Rob.

PS. Op Apeldoorn (bijvoorbeeld) worden uw kanaries buiten de prijzen gesteld mocht u iets winnen.
            Nou ik weet het niet Rob, de wetgever haalt niets aan waar het om vogels gaat buiten onze bekende om.
            Je mag geen ringen onderling wisselen. Bijv. van barmsijs naar putter. Want in je aanvraag heb je aangegeven dat je zoveel van het ene soort wilt en zoveel van het andere.
            Alleen vind ik het vreemd dat als je ringen besteld voor EC vogels waarom dan niet ook een paar voor de kanaries???
            Maar dat zal wel aan mij liggen.
            Jo

Opmerking

Gewoon de juiste ringen bestellen voor de juiste vogels en er is niks aan de hand.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                Nou ik weet het niet Rob, de wetgever haalt niets aan waar het om vogels gaat buiten onze bekende om.
                Je mag geen ringen onderling wisselen. Bijv. van barmsijs naar putter. Want in je aanvraag heb je aangegeven dat je zoveel van het ene soort wilt en zoveel van het andere.
                Alleen vind ik het vreemd dat als je ringen besteld voor EC vogels waarom dan niet ook een paar voor de kanaries???
                Maar dat zal wel aan mij liggen.
                als jij op je bestelformulier voor europese ringen vermeld, dat het voor kanaries is, krijg je ze niet hoor.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  als jij op je bestelformulier voor europese ringen vermeld, dat het voor kanaries is, krijg je ze niet hoor.
                  Ton, als ik het bestelformulier goed vertaal kan ik ringen bestellen voor EC vogels opgeven met aantal en soort. Daarnaast kan ik ook andere ringen bestellen voor vogels die niet onder die regeling vallen (BEC) Maar dat moet je wel aangeven.
                  Daarom vind ik het ook vreemd dat als je ringen aanschaft voor EC en een dan niet een paar ringen voor bijv. kanaries mee doet bestellen.
                  Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die mogelijkheid bij andere bonden/verenigingen niet zijn of bestaan.
                  Jo

Opmerking

Waarom doet iedereen zo moeilijk over ringen bestellen,doe gewoon zoals het hoort en sorry hoor maar zeur er niet zo over door.
                    Ec ringen op een ec bestelformulier en gewone ringen op een gewoon bestelformulier.
                    Dit geld voor de nbvv,de sec en de bec zullen het iets anders doen maar volg dan gewoon hun regels.(ik hebt het even alleen over nl)
                    En gebruik de ringen voor de vogels waar ze voor bedoeld zijn.
                    Is dat nou echt zo lastig?
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      bij de B.E.C wel hoor, alleen staat er dan geen nl op, en heeft geen breuklijn.
                      www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                        Hallo Treursijs,

Hoe ziet dat " eurotekentje " eruit.

Misschien wel interessant voor Nederlanders die eventueel " Belgische " Europese cultuurvogels kopen.

https://www.kbof.be/uploads/Wetgevin...x_mei_2011.pdf

Zoals reeds gezegd bevind er zich een eurotekentje op de ringen van Europese vogels in belgie dan wel te verstaan.

Het Eurotekentje, bevind zich naast de stamnr.

Eenvoorbeeldje: AB 900 is de stamnr dan zal je trg vinden op de ring.

eAB
                        900

IN deze vorm is het eurotekentje, enkel maar met 1 horizontaal streep.

Hopelijk kan je hier iets meer mee.
                        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                          bij de B.E.C wel hoor, alleen staat er dan geen nl op, en heeft geen breuklijn.
                          Ja dat bedoelde ik. Want ik was laatst nog aan het twijfelen om wat ringen voor tropen mee te bestellen. .
                          Maar als men bedoelt ik bestel EC ringen om daarmee kanaries te ringen en dit ook op het formulier zet zal je ze als het goed is niet krijgen.Dood gewoon omdat deze niet wettelijk geringd moeten worden.
                          Jo

Opmerking

gewoon de juiste ring om de juistevogelpoot spaart topics!

Opmerking

Working...
                            X