Mededeling

Collapse
No announcement yet.

heggemussen en groenlingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• heggemussen en groenlingen

Even een vraagje:

Buiten hoor ik nu de heggemus bijzonder mooi fluiten, maar in mijn voliere, waar ik een koppel heggemussen in heb zitten, hoor ik niks.
    Ik denk dat ik geen koppel heb, maar 2 poppen.
    Of zou ik nog te vroeg zijn met het willen horen van zijn mooie lied.

Weet iemand de verschillen tussen man en pop?

Tevens heb ik een koppel groenlingen die naar mijn mening erg op elkaar lijken.
    Beide hebben gele strepen op de vleugel.
    Zouden ze beide mannen zijn?

Geslachts verschillen tussen man en pop bij de heggemus zijn er niet, de zang moet juist voor onderscheid zorgen.

De wilde heggemus in mijn de tuin heeft de hele winter al gezongen.

Misschien omdat ze samen zitten in de voliere wordt er niet gevloten en zou je ze eens apart moeten zetten zonder ze elkaar zien kijken of er 1 gaat ingen.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het verschil bij de groenling zit hem in de intensiviteit van de kleur de mannen zijn wat groener op de borst en de pop is bruinig.

Ook zingen mannen en de poppen niet

Opmerking

Mooie eerste link WK

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Geslachts verschillen tussen man en pop bij de heggemus zijn er niet, de zang moet juist voor onderscheid zorgen.

De wilde heggemus in mijn de tuin heeft de hele winter al gezongen.

Misschien omdat ze samen zitten in de voliere wordt er niet gevloten en zou je ze eens apart moeten zetten zonder ze elkaar zien kijken of er 1 gaat ingen.
          Volgens mijn bescheidde mening is dat niet juist !
          Er zijn wel verschillen waar te nemen tussen man en pop.
          Het blauw (grijs) op de borst en kop zijn bij de man veel intenser en prominenter aanwezig.
          Ook de tekening van de man is duidelijker dan bij de pop.

Mijn ervaring is dat mocht het een koppel zijn en in goede conditie verkeren, dat de man rond deze tijd de pop toch al regelmatig door het hok na zit.

Als beide dieren sterk op elkaar lijken dan ben ik bang dat je 2 poppen hebt.

Ze hebben een heel mooie zang heb er heel lang 1 in huis gehad maar de zang is erg onderbroken, flurries, en ze zingen nog al 's nachts . Dan geniet je dr ook wat minder van he

Opmerking

Ik heb gisteren de beide heggemussen even gevangen en bekeken.
            Nu lijkt het of 1 van de 2 al een broedvlek begint te krijgen.
            Bij de ander was dit geheel niet het geval.
            Misschien toch een koppel?
            Of is het ene popje al verder in de "lente"?

Opmerking

Ik heb van zowel de heggemus als de groenling een koppel zitten.
              de mannen zijn duidelijk van de poppen te onderscheiden door de intensieve kleuren van de man.
              Als ze op elkaar lijken heb je geen koppels.
              gr Oehoe.

Opmerking

Niet iedereen ziet het verschil tussen man en pop bij de heggenmus.

Als je het echt zeker wil weten waarom laat je ze dan gewoon niet even sexen(gendika)??
                Een paar borstveertjes opsturen en je weet het binnen de kortste keren wat het zijn.
                En voor het geld hoef je het niet te laten.

En dan weet je meteen wat je hebt zitten , zonder dat je eerst een kweekseizoen verliest.

Bij de groenlingen is het verschil duidelijk waarneembaar.

Succes
                Erik

Opmerking

bij de heggemussen weet ik het niet zeker aangezien ik er geen heb zitten
                  maar bij mijn groenlingen kan je het verschil tussen man en pop heel duidelijk zien . de pop is veel bruiner op de borst dan de man , de man is veel
                  groener / geler op de borst .

Opmerking

Working...
                  X