Ik ben aan het denken om kooien van het merk DOMUS MOLINARI aan te kopen. Bedoeling is dat ik in eerste instantie het voor proef wil proberen. Hebben liefhebbers hiermee ervaringen? Ik wil ze gebruiken voor vooral sijs en putter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft er ervaringen met DOMUS MOLINARI
Collapse
X
-
En welke bedoel je dan specifiek,er staan er nogal wat?
Ik neem aan de cova professionali?
Als je deze bedoeld,dus de traliekooien,kun je denk ik onder de zoekfunctie wel wat vinden.
Er is genoeg over geschreven,ook over de voor en tegens tot in den treure zou ik haast zeggen.
en ik denk ook dat de meeste tralie kooien wel vergelijkbaar zijn met elkaar hoogstens verschil in materiaal/kwaliteit.Mvg,
Kingfisher.
-
hallo vinkie,
ik was ook al jaren van plan deze kooien te kopen om putters in te kweken, maar ze zijn nogal prijzig. kijk maar eens bij birdshop eindhoven. ik heb er 4 tweedehands kunnen kopen. deze zijn 1,20 x 40x40 cm. ik heb er bij voornoemde fa. bodemroosters bij besteld. ze bevallen mij uitstekend. ik wil er in de toekomst nog 4 bij halen.volgens mij zijn deze kooien behoorlijk "bloedluisonvriendelijk". wie kweekt er nog meer met deze kooien, of heeft ze nog tweedehands te koop ?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door kingfisherEn welke bedoel je dan specifiek,er staan er nogal wat?
Ik neem aan de cova professionali?
Als je deze bedoeld,dus de traliekooien,kun je denk ik onder de zoekfunctie wel wat vinden.
Er is genoeg over geschreven,ook over de voor en tegens tot in den treure zou ik haast zeggen.
en ik denk ook dat de meeste tralie kooien wel vergelijkbaar zijn met elkaar hoogstens verschil in materiaal/kwaliteit.
Ik heb inmiddels al wat kooien gezien maar wou weten hoe o.a. de genoemde vogelsoorten daarop reageren.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door loxiahallo vinkie,
ik was ook al jaren van plan deze kooien te kopen om putters in te kweken, maar ze zijn nogal prijzig. kijk maar eens bij birdshop eindhoven. ik heb er 4 tweedehands kunnen kopen. deze zijn 1,20 x 40x40 cm. ik heb er bij voornoemde fa. bodemroosters bij besteld. ze bevallen mij uitstekend. ik wil er in de toekomst nog 4 bij halen.volgens mij zijn deze kooien behoorlijk "bloedluisonvriendelijk". wie kweekt er nog meer met deze kooien, of heeft ze nog tweedehands te koop ?Jo
Opmerking
-
De DOMUS MOLINARI kooien zijn wel een stukje beter van kwaliteit dan de draadkooien van de winkel uit Rotterdam.
Ik weet niet welke putters je er in wilt houden, maar voor de bloemputter lijken ze mij te "open", een majoorputter is rustiger.
Ik heb zelf de draadkooien uit Rotterdam dit standaard geleverd worden net bodemrooster. Ze hebben naast de 60cm versie ook de 102cm versie.
Ik heb steeds twee 102 cm kooien tegen elkaar staan met de beide zijkanten weg geknipt, hierdoor omstaan vluchtjes van 204 cm.
Ik heb ze wel in een soort kast staan waarbij dus de boven en zijkanten afgeschermd zijn, waardoor de vogels rustiger blijven.
Voor de prijs van 1 Dolmus kooi heb je 3 draadkooien van Rotterdam
Opmerking
-
Graag gedaan, het scheelt misschien als je bloemputters zelf zijn geboren in broedkooien of komen ze uit een buitenvoliere?
Opmerking
-
Tja het is idd. een kwestie van proberen anders weet je het niet.
Ik heb zelf een koppel Bloemputtertjes in de buitenvoliere, die zie ik persoonlijk niet binnen in een broedkooi voor nageslacht zorgen.
Die zijn veelste wild.
Bij mij zitten ze buiten ook het liefste in het zonnetje, hoog de boel in de gaten te houden.
Opmerking
-
Nou het gekke was dat ik vorig jaar een nest in een conifeer had op 1 meter alleen waren de eieren onbevrucht. De broedkooi stond wel heel hoog en kort bij het raam. Ze konden ook zo makkelijk de ruimte in kijken. Maar goed voor mij is belangrijk dat ze niet schuw worden in dergelijke kooien.Jo
Opmerking
-
de kooien in rotterdam zijn idd. een stuk goedkoper. ik persoonlijk zou toch voor kwaliteit gaan. het is een investering, maar je hebt er voor de rest van je leven wat aan vgl. mij. als ik het goed heb kosten de kooien van 120x50x40 cm zo,n 90 euro. ik heb ze gezien op de bondshow in zupthen. ze zijn echt super. ik denk dat ik er volgend jaar een struk of 4 aanschaf. overigens zie je op you tube dat ze in de zuidelijke landen deze kooien meestal aankleden met kunstgroen, om zo de vogels enige beschutting te geven. ik vraag mij af of er niet meer liefhebbers de kooien van domus molinarie gebruiken. ik ben benieuwd naar jullie reacties
Opmerking
-
Dat is waar Loxia, als mijn kooien lelijk gaan worden door roest e.d. ga ik ook over op de Doums kooien.
Helaas hebben ze mijn maten niet, je hebt kooien van 90cm en 120 breed en ik zoek 100cm breed.
Hoe houden jouw kooien zicht tot bijvoorbeeld roest? door het badderen van de vogels heb jij de gegalvaniseerde of verzinkte kooien met metalen of plastice mestlades?
Hier de fabrieks link: http://www.domusmolinari.it/wDM/C06.html
Opmerking
-
Wat mij ook wel aanspreekt is dat bij de domus molinarie een type is waar je de zijwanden uit kan halen. Hierdoor kan je volgens mij meerdere kooien met elkaar verbinden. Misschien eerst een goedkope op proef om te kijken hoe de vogels zich daarin verhouden.Jo
Opmerking
-
Lol, mijn ook was ook al op die kooien gevallen, je kan idd. dan gewoon vluchtjes maken als je ze doorlust.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking