Mededeling
Collapse
No announcement yet.
botvink, advies gevraagd
Collapse
X
-
link
in nederland is het strafbaar om een ongeringde europese vogel in je bezit te hebben, gevonden of niet. het beste kan je de vogel naar de dierenopvang brengen.
daar zijn ze, soms, ook beter in staat om de vogel te verzorgen.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
-
hallo, met dit heb ik echter wel al kennis gemaakt,...
Omdat het bij men nonkel in het bloed zat van kinds af aan, heeft hij zitten vinken vangen. (wat toen noch mocht) maar over een jaar of 10 was hij weer begonnen. , had er een 60 tal zitten... maar Over 5jaar stonden ze er, vogelopvang center.
Ze hebben al zen volieres opengeknipt.
Dus wat ik nu denk is,
Dat het wel degelijk om een gevangen vink gaat, die geringd was met een tropiche ring. (omdat je die blijkbaar kunt uit vijlen).
En on ringt is door natuur punt of wat dan ook.
Maar wat deze mensen niet willen beseffen is:
Dat van gevangenschap opgekweekte vinken 90% zal sterven na uitzet in de natuur, door het niet gewent zijn van voedsel te zoeken -> "hij eet zelf uit men hand".
en Die blesure kan misschien wel opgelost worden, met zink spray of zoiets.
Mijn tip is, Laat het vogeltje aub niet terug los, als het gaat om een tamme.
hij zal hoogst waarschijnlijk dan sterven...
K'zou zeggen bouw een voliere, koop een pop, en kweek ermee. (ring de jongen wel natuurlijk he).
Als je dit vogeltje naar opvang centrum brengt word hij naar mijn oogpunt, ter dood veroordeeld.
Maak er het beste van,
Mvg, jonas k
K'kan ook mis zijn...
Opmerking
-
Dank voor jullie reacties!
Ik wil uiteraard niet strafbaar bezig zijn, maar ik zal bij de opvang informeren wat zij doen met vogels die blijvend invalide zijn of tam.
Zoals Jonas ook zegt, dit vogeltje redt het denk ik niet in het wild. Als ze bij de opvang vogels afmaken die niet kunnen worden uitgezet (geen idee of ze dat doen) dan gun ik dat beestje liever een goed leven in een voliere. Zo'n frisse en verder gezonde vogel, zou zonde zijn als hem nu alsnog iets overkwam om de enkele reden dat hij (niet meer?/) geen ring om heeft.
Medaar, jouw mening als vinkenier zou ik juist ook graag horen! Of sluit je je aan bij Ton?
Ik zal in ieder geval eens gaan informeren hoe en wat.
Dank heren!
Opmerking
-
klopt wat ton zegt: een botvink geboren in beschermt milieu. dwz.( dat wil zeggen). kunnen nooit overleven in de natuur, maar nooit.
ook iedere europese vogel moet een kweekring hebben . rond welke poot weet ik niet ze. is het nu de linksepoot of dienen aan de ressepoot.
( benne rechte deure ikke).
dat ze bij vogelopvang . de ringen afknippen, is zeker waar.
ze geven ze een paar dagen eten en dan opeens zijn ze weg.
deur vergeten bij avond sluiten .??
overleven nooit zullen ze.
maarja wat doe je eraan. niks.
Opmerking
-
Wat ze doen is veel erger dan wat de vangers doen, buiten het gebruik van lijm sticks! (is martelen).
ze zouden beter dit principe toepassen:
Dat de mensen nog vogels mogen vangen op bepaalde terijnnen , 1vogel mogen mee nemen en rest laten vliegen, en speciale knip ring aanbrengen.
mvg jonas k
Opmerking
-
vogelopvang
Met ongeringde europese vogels gaan wij als vogelhouders / -liefhebbers onverwijld naar de vogelopvang. Wij rechtgeaarde vogelhobbyisten willen niet dat er door de "groene naturisten" of anderen, met een vingertje naar ons gewezen kan worden. Legaal onze hobby bedrijven lijkt mij het beste.
Groet,
Rob.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking