Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voerregime

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• voerregime

Ik vroeg mij vandaag eigenlijk af wat beter is. Een bakje voer gewoon vullen en telkens de pellen eraf blazen en als het nagenoeg leeg is weer bijvullen?
    Of een redelijke afgemeten hoeveelheid per dag geven?
    Jo

Wat beter is kan ik je niet zeggen, alleen wat ik doe.
    Bij mijn krijgen de valkparkieten een hoeveelheid wat net genoeg is voor 1 dag.
    De volgende dag worden de voerbakken geleegd en opnieuw gevuld met een afgemeten hoeveelheid.

Het is wel verstandig om in het begin wat meer te voeren en langzaam verminderen tot je de juiste hoeveelheid hebt bepaalt. Het betreft hier wel het zaad de overige voeding zoals eivoer, grid, maagkiezel enz. krijgen ze ruim voldoende naar behoefte.
    M.v.g. Sepke

Opmerking

Ook ik kan je niet zeggen wat beter is... maar ik geef een vol bakje voeder en blaas de pellen eraf.
      Bakje bijna leeg... opnieuw een vol bakje...

Mijn vogels zitten in broedkooien.
      Ik moet zeggen dat ik hiermee nog geen problemen heb gehad.
      Mij indruk... vogels weten wel wanneer ze genoeg hebben.
      Maar indien ik zie dat er een vogel te dik (vet) wordt dan gaat die er onherroepelijk uit.
      s6,
      putterjer
      Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
        Ik vroeg mij vandaag eigenlijk af wat beter is. Een bakje voer gewoon vullen en telkens de pellen eraf blazen en als het nagenoeg leeg is weer bijvullen?
        Als je wacht tot het bakje volledig leeg is dan zorg je ervoor dat ze telkens alle zaden gaan opeten. Mocht je iedere dag vers doen, ongeacht dat alles op is, gaan ze enkel voor de lekkere zaden (meestal de vettigste).

Dus dat systeem zit wel goed Als ze honger hebben eten ze alles
        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Working...
        X