Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuwe vogels

Dag allemaal.

Momenteel heb ik een voliere van 3,5 bij 1 bij 2, met daarin een koppel baardmannen. Van het jaar heb ik ook een koppel braamsluipers gehad, maar die zijn beiden dood gegaan.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe soort.
    Het liefst een europese insecteneter, maar een zaadeter kan evt. ook.

Ik heb gekeken voor woudaapjes, maar ik denk dat de voeding me daarvan afhoud.

Wie weet er een leuke soort voor mij?
    Een flierefluiter met een vogelhart.

Voor woudaapjes is die voliere veel te klein.

Ik neem aan dat je de baardmannetjes nog hebt.

Een koppel veldleeuwerikken zou goed kunnen.
    En/of een koppel zwartkoppen.

Het is maar net wat jij mooi vind, dat kan een ander niet voor jou bepalen.

Voor een goede kweek is het het beste om 1 koppel apart te houden,
    eventueel leeuwerikken kun je er meestal altijd wel bijhouden.

Opmerking

ben het met jan eens maar je zou bv ook de gekraagde roodstaart of witte kwikstaart kunnen nemen laat je wel informeren over de voeding etc.
      woudaapje moet je een op z,n minst een voliere van 30m bij 16m hebben dan komen deze vogels het mooist tot een recht heb ze deze zomer wel kleiner zien zitten in een vlucht van 9m-4m-2m maar ze kwamen daar niet mooi uit in

mvg bonkje
      Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

oke, dan valt die af.

Is een koppel kleine mezen een optie?

voor de roodstaarten heb ik ook al zitten kijken ja, ik denk dan eerder kwikstaarten..
        Een flierefluiter met een vogelhart.

Opmerking

Mezen zijn geen optie, de echte mezen uit de Parus familie zijn zeer agressief tegenover andere vogels.

Kwikstaarten gaat meestal ook niet echt goed, bij sommige de grote gele wel.

Als je een combinatie maken wilt van verschillende insecteneters kun je het beste kiezen voor,
          een vogel die op de grond broed en (veel) op de grond verblijft.
          een vogel die meer bovenin de voliere zit en een open nest bouwt.
          en een vogel die in een nestkast broed.

Vaak moet je ook wel eens geluk hebben, de ene vogel is de andere niet.
          En wat bij de 1 wel wil hoeft bij jou niet goed te gaan.

Maar voor de beste kweek resultaten altijd de vogels per koppel apart.

Opmerking

zoals jan ook al meldt kun je idd beter 1 koppel in 1 vlucht zetten
            en wil je drie koppels in deze vlucht plaatsen dat zal een probleem worden
            dan zou ik als je al roodstaarten en baardmannen hebt deze er mooi inlaten en voor de rest er niks bij.hou wel de baardmannen in de gaten omdat ze nog al nieuwsgierig zijn en hou de mannen van de roodstaart goed in het oog wat ze willen nog wel eens agressief zijn tegen de pop vooral bij het koppelen
            dus een gewaarschuwd man telt voor twee

Opmerking

of een koppel :

heggemussen,
              winterkoninkje's

de baardmanntjes zitten vaak in riet de rietgors

en anders even in de boeken kijken zijn zo veel vogels

Opmerking

er zijn zoveel vogels maar het moet wel bij elkaar passen en als je een grote voliere hebt is het een beetje makkelijk
                het is en blijft een kunst om bij insecteneters de goeie combi te vinden want wat bij de ene wel wil wil meestal niet bij de ander
                in tien jaar tijd zijn we van een 7 tal vogels die we mochten houden in 1 keer naar een 100 soorten gegaan en nog wel meer soorten zitten er aan te komen
                maar ik geloof niet dat je in 10 jaar alles kan weten over die 100 soorten
                in principe zitten we nog steeds te puzzelen.het domesticatie proces is eigenlijk nog maar net begonnen kijk eens naar de putter barmsijs etc hoe lang dat heeft geduurd.
                achja zo kan ik nog wel effe doorgaan maar wat voor nut heeft het er zijn alle enkele die dit ook hebben geprobeerd maar werden het ook beu helaas maar wel waar

mvg bonkje

Opmerking

Houd er ook rekening mee dat soorten zoals de grote gele kwik en de gekraagde roodstaart s,winters apart moeten zitten.

mvg eddie

Opmerking

hallo iedreen

Opmerking

misschien zijn kepen een optie, ze worden nog weinig gekweekt dus er zit nog een uitdaging in

Opmerking

Kepen zul je tijdens het broedseizoen apart moeten houden, daar kun je echt niks bij houden.

Opmerking

Hallo Bas
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                          X