Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te vette putter man

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Te vette putter man

Heb een veel te vette putter man. Heb deze nu apart gezet. Welk zaad of zaadmengsel kan ik de vogel het beste voeren? Zijn er nog andere suggesties waardoor hij in gewicht afvalt?

Oorspronkelijk geplaatst door FransTinne20
    Heb een veel te vette putter man. Heb deze nu apart gezet. Welk zaad of zaadmengsel kan ik de vogel het beste voeren? Zijn er nog andere suggesties waardoor hij in gewicht afvalt?

Geen zonnebloempitten of veel vethoudende zaden meer geven .
    Er bestaat van het merk prima een evenwichtige , gezonde mengeling voor de putters , is wel iets duurder . ong 7.5€/kg - 32€/5kg .

In iedere goeie vogelzaak te verkrijgen .

Met: distelzaad, mariadistelzaad,gepelde zonnebloempitten, saffloer, witte perilla,teunis, graszaad, negerzaad, klaverzaad, gepelde gebroken haver, onkruidzaden, gepeld sesamzaad, witzaad, lijnzaad, raapzaad, kropaar, kempzaad, boekwiet, chicorei, japanse millet, blauw maanzaad, wit slazaad,….

de aanwezigheid van de zaden is goed gebalanceerd ten opzichte van het geheel !

Een portie voorzien van 5gr per dag voor de vogel ...

Opmerking

Wat ook kan helpen is een paar mannen een periode bij elkaar zetten met afgemeten voedsel. Door het onderlinge gekibbel verbranden ze extra energie en vallen ze af.

Opmerking

te vet.

je moet citroen in zijn water doen . maar : welk eten geef je wel ???

Opmerking

gewoon gedoseerd voeren, en niet het hele bakje volgooien. en voldoende vliegruimte geven, een stukje komkommer erbij, en het komt helemaal goed.
          www.fretteren.eu

Opmerking

Ik voer nu een evenwichtige gezonde mengeling putter/sijszaden samengesteld door een toonaangevende Belgische kweker. In de winter aangevuld met zo af en toe enige pinda's en zonnepitten. Nooit zijn de voerbakjes leeg. Wellicht geef ik dan teveel zaden. Genoemd is een portie van 5 gram per dag per vogel. Wordt hier bedoeld dat deze hoeveelheid voldoende moet zijn als voedsel voor 24 uur?
            Van een andere kweker heb ik vernomen dat deze een te vette vogel uitsluitend witzaad op het menu heeft staan. Vraag hebben meer kwekers hier ervaring mee?
            Hierbij bedank ik diegene die gereageert hebben.

Opmerking

Ik voer nu een evenwichtige gezonde mengeling putter/sijszaden samengesteld door een toonaangevende Belgische kweker. In de winter aangevuld met zo af en toe enige pinda's en zonnepitten. Nooit zijn de voerbakjes leeg. Wellicht geef ik dan teveel zaden. Genoemd is een portie van 5 gram per dag per vogel. Wordt hier bedoeld dat deze hoeveelheid voldoende moet zijn als voedsel voor 24 uur?
              Van een andere kweker heb ik vernomen dat deze een te vette vogel uitsluitend witzaad op het menu heeft staan. Vraag hebben meer kwekers hier ervaring mee?
              Hierbij bedank ik diegene die gereageert hebben.
              Ja 5gr voor de ong 12u dat ze wakker zijn per 24u .

Opmerking

Geef mij maar een vette vogel in plaats van een magere.

Dat vet dat vliegen ze er nog wel af tegen de kweek,
                wanneer de vogels in broedconditie komen en beginnen te ''jagen''
                en de geslachtsorganen beginnen te ontwikkelen dan verdwijnt het vet wel
                voor het grootste deel.

Een vette vogel komt meestal goed de winter door en tijdens de kweek heb ik er meestal weinig problemen mee.

Gewoon mooi zo laten, tenzij het echt extreem is, niet druk maken om een
                iets vette vogel.

Opmerking

Working...
                X