Mededeling

Collapse
No announcement yet.

baardmannetjes in combinatie met sijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• baardmannetjes in combinatie met sijzen

Hallo,

Heb een voliere van 2 x 4 x 2 m hoog waar ik een sijs man heb zitten met twee popjes. Na het zien van een koppel baardmannetjes heb ik deze ook aangeschaft.
    Maar natuurlijk lees ik nu op bepaalde artikels dat ze moeilijker samen te houden zijn met andere vogels omdat ze soms wat lastig vallen tijdens de kweek ( verkennen van de nesten naar voedsel voor hun jongen ).
    Heeft er iemand hier ervaring mee.
    Is wel de bedoeling dat ik ook nog met mijn sijsjes kan kweken.

Groeten
    Bart

ola :

Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink1
    Hallo,

Heb een voliere van 2 x 4 x 2 m hoog waar ik een sijs man heb zitten met twee popjes. Na het zien van een koppel baardmannetjes heb ik deze ook aangeschaft.
    Maar natuurlijk lees ik nu op bepaalde artikels dat ze moeilijker samen te houden zijn met andere vogels omdat ze soms wat lastig vallen tijdens de kweek ( verkennen van de nesten naar voedsel voor hun jongen ).

Groeten
    Bart
    waar kan je aan die baardmans kopen: wat kosten die ??
    ken niks van manne met baarden .

baardmannen: zijn dat zoon vogels als ekster, kauw. ( nestrovers??)
    oja : niemand eet van mijn bord ze . ???
    hmhm .

Opmerking

Dit is een baardmannetje Medaar,foto geleend van 2met denatuur.nl

Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Ook heb ik deze link nog even gauw gevonden. Staat een hele beschrijving en de zang bij.

Het Baardmannetje, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen, rode lijst

Komen voor op de Oosteinderplassen dus ik moet Henk3 er nog even op uit sturen

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
          Laatst aangepast door medaar : Vandaag om 19:45. Reden: wa de draad kwijt .

Al jaren, toch??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door medaar
            waar kan je aan die baardmans kopen: wat kosten die ??
            ken niks van manne met baarden .

baardmannen: zijn dat zoon vogels als ekster, kauw. ( nestrovers??)
            oja : niemand eet van mijn bord ze . ???
            hmhm .
            Medaar,
            bij Sandra in Torhout zitten er altijd een pak. Ong. 75 eurookes/ stuk.

groetjes
            Jurgen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink1
              Hallo,

Groeten
              Bart
              Mijn oog was er een tijdje geleden ook al op gevallen, prachtvogeltje vind ik!
              Ik ben nu wel benieuwd naar het antwoord op je vraag want ook ik heb sijzen zitten...
              Groetjes Karin

Opmerking

Is geen probleem. Baardmannen kunnen zonder problemen bij bijna elke zaadeter is mijn ervaring. Dit ging bij probleemloos bij barmsijs, sijs, putter en goudvink. Natuurlijk werd er wel wat gekibbeld bij nesten maar dit gaf geen problemen. Wel kan het zo zijn dat de goudvink- en puttermannen teveel dierlijk voedsel binnenkrijgen bij de baardmannen. Dit lijkt me bij de sijs iets minder gevaarlijk. 1 Sijsman met 2 poppen zou ik overigens niet doen. Een koppel lijkt me beter.

Opmerking

Bedankt Bullfinch!
                  Groetjes Karin

Opmerking

hey

dit moet in principe geen probleem maar zoals al eerder vermeld de baardman moet redelijk veel dierlijk voedsel hebben als hij jongen heeft.Dan kun je problemen verwachten want de sijs zal hier ook van eten en zal de man heel broed driftig worden bv hij zal zijn pop van het nest verjagen.
                    conclusie het kan wel maar ik raadt het niet aan.

mvg bonkje
                    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

wij hebben onze baardmannetjes is de vluchten met europese sijzen

het kan gewoon de baardmannetjes doen de sijzen niets

als je maar insecten voert als er jongen zijn

wij geven ze diepvries pinkie's(made's) levende bufalo's en wasmotlarven de sijzen zijn er ook gek op

hier een eigen filmpje dat de baardmannetjes pinkie's voeren

Opmerking

hoe geef je de wasmotten veenstra geknipt neem ik aan wat ik zie een jonge baardman nog geen hele wasmotten opnemen en hoe zit het dan met het broeden van de sijzen nooit last van hele fel mannen
                        ik enkele die de sijzen alleen kweken op eivoer

mvg bot
                        Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                          hoe geef je de wasmotten veenstra geknipt neem ik aan wat ik zie een jonge baardman nog geen hele wasmotten opnemen en hoe zit het dan met het broeden van de sijzen nooit last van hele fel mannen
                          ik enkele die de sijzen alleen kweken op eivoer

mvg bot
                          er word hier nix geknipt de baardman knijpt ze fijn in haar snavel en voert het aan de jongen en de sijzen die plukt ze uit elkaar

ik heb zelf nog niet last van felle mannen als het wel zo is zet ik ze in een tt kooi in de vlucht

mijn sijzen kweek ik met eivoer insecten en zaad (hard en kiem)

hier een filmpje van een wildkleur man (van 2007) de de jongen eivoer geeft deze man heb ik nog in mij bezit

Opmerking

en we hebben het over deze stadium van de was motten

Click image for larger version

Name:	wasmotten 1.jpg
Views:	1
Size:	25,1 KB
ID:	429131

Opmerking

Working...
                            X