Mededeling

Collapse
No announcement yet.

noordse barmsijs en kleine barmsijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• noordse barmsijs en kleine barmsijs

Heeft er iemand ervaring met het kweken van een van de twee soorten.

Ik wil ze graag gaan kweken,
    welke is het makkelijkst om te beginnen?

alvast bedankt erwin

eenvoudigst

Beste ,

De cabaret of kleine barmsijs is het eenvoudigst te kweken.

Mvg

Sizerin
    www.bloggen.be/barmsijs

Opmerking

bedankt,

weet u ook toevallig waarom dat zo is?

Opmerking

Volgens mij is dat net zo als met de grote- en kleine goudvinken en grote- en kleine putters.
        De kleine barmsijs is al jaren het meest gekweekt, en dus meer gedomesticeerd. Zo ook de grote goudvink en grote putter.

Opmerking

Beste Erwin.

Heb vorig jaar ook voor het eerst grote barmsijzen(ook voor het eerst met ec vogels altijd met gemakkelijke vogels gekweekt) gekweekt niet met veel succes maar aldoende leert men vind ik maar.
          Ik had deze vogels half feb apart gezet. en langzamerhand aan eivoer leren wennen.
          Toen een nestbakje erin gehangen en de vogels gingen bouwen maar de man hielt alles tegen toen ging de pop leggen en werd ondertussen alleen maar verstoord door de man dus las ik op vogelcafe dat je altijd de man moet scheiden als deze lastig doet. dus daarvan geleerd.
          Toen nest weggehaald en toen de pop opnieuw wilde bouwen man apart gezet.
          Ging goed maar heb ondertussen geleerd dat je de eieren moet rapen en bij de derde dag terugleggen. Niet gedaan dus had 1 jong en de rest werd door de pop eruit gegooit toen kwam voor mij het geheel nieuwe ringen en dat ging gelukkig goed maar een dag later lag deze ook dood. weer niet goed!!!
          Derde nest op dezelfde manier en toen wel 2 jongen en die heb ik geringt met een zwart tape om het ringetje dat het niet glinstert. maar 1 daarvan moestg het door een mij nog onduidelijke manier ook met de dood bekopen.
          Als u nog geen ervaring heeft met ec vogels en dergelijke is dit misschien een leerstukje wat u niet hoeft te overkomen.

Mvg Peter

Opmerking

Bij de goudvinken is het net omgekeerd daar kweken de Noordse (grote) beter dan de Europese (kleine).

Opmerking

Dat komt omdat de grote goudvink al veel verder gedomesticeerd is.
              Zo ook de grote putter en kleine barmsijs.

Opmerking

Working...
              X