Mededeling

Collapse
No announcement yet.

major putters en noorse goudvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
    160 cm is wel al een zeer grote kweekkooi he... Denk je niet dat deze onder het gedeelte van vlucht valt??
    wel, 160 cm lengte is inderdaad al niet min. Maar de hoogte en diepte blijft op oorspronkelijke maat 40 en 30 cm, ongeveer zelfde als deco.
    @ deco, ik heb enkele oude voorfronten als tussenschotten verknipt, zo kan ik de man in het zicht van de pop apart houden indien nodig.
    groeten
    Jurgen

Opmerking

zulke tussenchotten heb ik ook jurgen zo dat de man de pop kan zien indien het nodig is

ik wens je veel s6 met de kweek jurgen.

grtjes deco.

Opmerking

Hallo,

Als ik het goed begrijp wil je gaan kweken ik kweekbakken. Volgens mij kan dat maar lukken als je vogels koopt die daarin gekweekt zijn. De kans op slagen is dan groter. Ik denk dat het belangrijk is dat je de man kan afzonderen tijdens de kweek en zo dat ze mekaar toch kunnen zien.
        Groeten,
        Guy Van Peteghem

Opmerking

de man afzonderen heeft geen zin .als het een goeie is lukt het wel

Opmerking

Je bent niet altijd bij je vogels, en dan gebeurt het...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gors
              de man afzonderen heeft geen zin .als het een goeie is lukt het wel
              om de eieren te eten, de pop van het broeden te houden, het nest te verstoren, de jongen te doden etc.

Apart zetten/separeren in broedkooien heeft gewoon de voorkeur. Omdat het in broedkooien veelvuldig en veel sneller tot misdragingen van de man komt dan in een grotere vlucht of voliere.

Opmerking

Volledig akkoord Lucky!!!! Zeker met de huidige eiwitrijke opfokvoeders. Hoeveel koppels doen het echt zeer goed (goede gedragingen) zonder dat je moet ingrijpen? Bij mij is dit ongeveer 2 op 10 koppels.

Opmerking

wie geen tijd heeft voor vogels moet er misschien geen houden.zeker geen agressieve.

Opmerking

Beste Gors, om putter en goudvink agressief te noemen is toch ver gezocht. Neen, zij zijn wat moeilijker en vragen wat meer aandacht indien zij in de broedkooi gekweekt worden. Wat tijd betreft. Tijd zat maar ook werktijd. Dan is een seperate gezette man een geruststelling en wacht bij thuiskomst geen teleurstelling.

Opmerking

bij mij gaan ook, bij enige twijfel de mannen van goudvink/putterkoppels apart.
                      al heb je meer tijd en zit je er de hele dag bij, gebeurdt er niet, maar als de natuur "roept", zal je toch naar de wc moeten gaan, kom je terug en liggen de eieren op de grond, heb je de hele dag voor niets opgelet.

gors ik weet niet welke vogel u kweekt, maar in ieder geval geen putters en/of goudvinken.

er zijn zeker mannen die zich goed gedragen, maar de meeste niet, deze kunnen er natuurlijk niets aan doen.
                      www.fretteren.eu

Opmerking

Zet je deze toch in je kweekruimte
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

maar op een gegeven moment loopt deze ook over
                          www.fretteren.eu

Opmerking

bedankt hoor heb weeral een beetje bij geleerd

Opmerking