Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Major putters, Siberische putters
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door hobiehallo kan me iemand van Major putters, Siberische putters het verschil geven
"Siberische" word hier dan enkel gebruikt voor de hele grote noordse putters waarvan er al heel veel mutatie van zijn .
Opmerking
-
sommigen beweren dat ze putters van 17 cm groot hebben. ik heb al heel wat majors gekocht.je hebt natuurlijk onderling iets verschil. sommige kanaries lijken ook iets groter.ik heb er dit jaar een flinke bloemputter bij gehaald. als je die tussen mijn majors ziet. dan zie je pas het verschil. zowel in grote als in kleurhelderheid. zo,n 30 jaar geleden had men het over sib. putters. later kwam de naam major in zwang. waar die opgedoken is weet ik ook niet, maar je hebt het gewoon over dezelfde putter
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door loxia. zo,n 30 jaar geleden had men het over sib. putters. later kwam de naam major in zwang. waar die opgedoken is weet ik ook niet, maar je hebt het gewoon over dezelfde putter:
Carduelis c. major 15 cm, , Oeral, Altai.
ik snap de naam/spraaks verwarring wel hoor.
maar waar het hier om gaat is dat men de grote majorsdomestica
maar een echte grote en goede major is ook wel "iets"bijzonders hoor, maar om nu...................
nou ja
het mogen allemaal duidelijk zijn
het zijn dezelfde vogels alleen betaald men meer voor de "siberische" uhh de echte en groot van formaat zijnde majors , en men betaald dus voor het selectiebeleid en inzicht van kweker.
maar het is echt geen schande hoor om een zo gezegde "siberische" te kopen , zolang deze maar echt groot en goed van formaat zijn.
het is maar wat de gek er voor geeft en wat de gek zijn inzichten en verdere bedoelingen zijn aangaande de grote major putters.
een goed vriend van mij dhr T vd Riet ging vroeger stad en land af en ver buiten de grenzen van ons kikkerlandje op zoek naar de "echte"die had altijd een liniaaltje opzak en vele haalde "zijn"standaardeis niet.
wat hij wel had? hokken vol met de grootste putters die ik ooit van mijn leven heb gezien.
groeten
Opmerking
-
medaar.
zegt zeker split voor wat . ik weet da nie ze.?
ik kweek maar botvinken..
papa is agaatpastel mama is wk kleur ( split pastel).
er komen 2 jongen uit met witte borst( nu 18 dagen oud).
rug is lichtgrijs, flanken sneewit.bek wit , ogen roodt .dat gele vlagje op vlerke bijn niet te zien .
medaar den vinken kastaar.
Opmerking
-
Wat is het nu eigenlijk!
zijn van die grote .
papa was : wk split voor agaatpastel.
mama : pastel.
heb nu 2 jongen vliegen uit en zijn witpapa is agaatpastel mama is wk kleur ( split pastel).
er komen 2 jongen uit met witte borst( nu 18 dagen oud).
Nogal een hele verandering in de kleur van de ouders, na een kleine 23 uur is het juist andersom, knoop dat nu in je oren.Om de kracht van het anker te voelen, moet je eerst de storm trotseren.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking