Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kauw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kauw

even voorstellen,(eerste bericht op dit forum)

ik ben Gertjan Nijsink, 36 jaar en 3 kids , huisje boompje beestje enz.

ik heb sins deze week een kauw van 4 weken oud,
    de vogel is volledig legaal en voorzien van een juiste voetring,
    nu is mijn vraag: is er een (online) register waar vogels middels het nummer in hun voetring ingeschreven worden, zodat ze bij zoekraken of diefstal weer bij de rechtmatige eigenaar/verzorger terrug gebracht kunnen worden?

ik had als kleine jongen ook al een kauw, deze is een aantal jaar bij me gebleven en ging zelfs mee naar school, waar hij in de kastanjeboom op me wachte tot ik terrug keerde,(soms ging hij ook zelfstandig terrug naar huis)
    nu is mn oudste zoontje 9 jaar en vroeg vorig jaar al of we een kauw kregen.
    nu heb ik sins dit voorjaar een prima ruim onderkomen, waar met gemak een kauw gehuisvest kan worden, (uiteraard mag hij ook los vliegen als ik thuis ben)

groet Gertjan
    Kennis is het enige wat zich vermenigvuldid, als je het deeld.

nee

Een on-line registratie van vogelringen is er (nog) niet.

Een kauw van 4 weken die legaal -en legaal geringd- bij een kweker vandaan komt daar heb ik m'n twijfels over. Mocht u een foto van vogel met correcte ring naar ons opsturen dan zal ik (om ongewenste discussie te voorkomen) dit topic weer openen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Opmerking

Is het mogelijk dat de foto's geplaatst worden op de forum ook ? Dat we dezen ook eens kunnen zien . Vind ik wel facinerend .
        thx

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
          Is het mogelijk dat de foto's geplaatst worden op de forum ook ? Dat we dezen ook eens kunnen zien . Vind ik wel facinerend .
          thx
          bij deze

[QUOTE]

Vanwaar al die argwaan? Is het zo ongewoon om een legale kauw te hebben? Ik heb er juist voor gekozen om het volgens de regels te regelen,

Ik zie foto, s voorbijkomen van de meest bijzondere vogels, moeten alle mensen hier foto, s van inleveren? versta me niet verkeerd hoor, het is goed dat er regels zijn, maar vind het een beetje vreemd.
          maargoed, ik ben niet zo thuis in het vogelwereldje.
          ik heb me natuurlijk wel goed ingelezen voor ik tot aanschaf van deze vogel overgegaan ben, ik wist namelijk eerst nieteens dat je deze vogel niet ( meer) mocht houden uit het wild.

groeten Gertjan

Opmerking

Nieuwsgierig

Nee hoor, niemand moet hier foto's inleveren van zijn/haar vogels. Ik neem aan dat Chardonnert "slechts" nieuwsgierig is.

In mijn geval ligt dat wat anders. Wij (VogelCafe) kunnen en

Opmerking

nu heb ik sins dit voorjaar een prima ruim onderkomen, waar met gemak een kauw gehuisvest kan worden, (uiteraard mag hij ook los vliegen als ik thuis ben)
              Dit lijkt me zeer positief.
              Ik hoop dat je door de (terechte) argwaan niet het idee krijgt dat je niet welkom zou zijn, er wordt helaas erg veel "gerommeld".

Ik ben ook benieuwd naar de foto''s.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo , bedankt om de foto's mede te delen . Bij mij was het helemaal niet te doen om de ring maar om de facinerende vogel op zich .
                Merci

Opmerking

ik kan me van vroeger zoveel moois herinneren van deze vogel,
                  uit ervarig weet ik dat deze vogels enorm slim, en erg leergierig zijn.
                  ik heb er toen zoveel plezier aan beleefd dat ik besloten heb om specifiek voor deze vogelsoort te kiezen, mede om mijn zoontje dit ook te laten meemaken.
                  de kweker waar ik de vogel vandaan heb had ook twee raven zitten, dit zijn pas indrukwekkende vogels, mischien komt er ooit nog wel eens een moment dat ik mn vrouw over de streep krijg op zo,n vogel aan te schaffen

groeten Gertjan

Opmerking

Wat heeft zo'n beest mooie poten zeg.

Complimenten en ik hoop dat je bereikt wat je wilt bereiken met de vogel en je zoontje er nog veel plezier aan beleeft.
                    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Het zijn zeker mooie vogels. Ik vind het alleen jammer dat bij mij in de omgeving het evenwicht in de natuur kompleet weg is. Bij ons in het dorp zitten er honderden. Verder de kraaien ook gewoon tussen de huizen. Bij m'n over en achterburen zit er een nest kauwen in de schoorsteen.
                      Ik ben bang dat over 10 jaar er alleen nog duiven, meeuwen en kraaiachtigen in de tuinen zitten.

Opmerking

Ik ben bang dat over 10 jaar er alleen nog duiven, meeuwen en kraaiachtigen in de tuinen zitten.
                        En wat zouden die kraaiachtigen dan moeten eten?
                        Dieren roeien hun prooidieren niet uit, dat doen alleen mensen.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

ontopic vraagje

Zo komen we bij een hele leuk vraag:
                          Wat eten kauwen?

Opmerking

kattenvoer, hihi.

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                              X